السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا ... جزاكم الله خيرا عنى وعن سائر المسلمين جمعيا
لكل من دعت لى دعوه .. وهى بظهر الغيب وكما علمنا حبيبنا المصطفى
والملائكه تقول ولكى بالمثل
اتمنى من الله عز وجل بل وارجو من كل اخت قرأت لى الاتمر هذه القصص الحقيقة مر الكرام
دعونا ننفض التراب الذى غطى على قلوبنا وعقولنا .. ونجعل من تواجدنا معا طريقنا الى الجنه
الناس بالناس مادام الحياء بهم ........ والسعد لا شك تارات وهبات
وافضل الناس ما بين الورئ رجل ...... تقضى على يده للناس حاجات
لا تمنعن يد المعروف عن احدا ....... ما دمت مقتدرا فالسعد تارات
واشكر فضائل صنع الله اذا جعل........ اليك لا لك عند الناس حاجات
قد مات قوما وما ماتت مكارمهم ........ وعاش قوما وهم فى الناس اموات
ودى قصة بنت بس شكلها مجنونه بجد .. ولم اعرف ان اتعامل معها .. لقيتها تجلس فى منصف الطريق برغم انه حاره واحده ورايح جاى .. استغربت دى بسهوله ممكن اى حد ما واخد باله يضربها بالسيارة فركنت ونزلت واتجهت اليها فهى لست كبيره ممكن اعطيها فى العشرينات من عمرهاولم تكملها حتى.. وسبحان الله زى القمر ..وملابسها ممزقه من عند الكتف .. قلت لها ايه يا بنتى اللى مقعدك كده نظرت لى وكانى ما اكلمها .. وظلت جالسه تلوح وترفع ملابسها من اسفل وكانت جلسه مربعه.. وطبعا تظهر عورتها ..انها من غير اندر.. من غير ملابس داخليه ..مسكتها وقلت لها قومى معى وقومتها بالعافيه وبعنف ..وكمان لان شكلى انا كمان هاتضربنى سيارة وقفه فى منتصف الطريق .. طبعا مشيت معى الى السيارة وهى برده ترفع ملابسها من اسفل .. وانا انزلها لها .. لا حول ولا قوة الا بالله ..واقول لها اهدى .. يالله ... .. مسكتها بالعافيه وادخلتها السياره .. وهى تقول انا هاعملك كذوكذا الالفاظ .. ربنا يسترها علينا وعلى بناتنا.. وتكلمنى بصفة انى راجل امامها .. انتى منين .. اسمك ايه .. فين بيتك .. لا ترد وتضحك ضحك هستيرى .. وتقول طب شوف وترفع فى ملابسها.. يالله اعمل ايه .. حقيقى كنت مرتبكه اعمل ايه ..ولالالا شكلها مجنونه بجد وظلت معى فى السيارة بتاع 10 دقائق وهى تلعب فى كل شئ حتى كمان ملابسى انا الطرحه وشى وابتدت تقرب منى وتمسكنى..وانا اقود السيارة .. بسرعه ركنت على جانب الطريق وبدأ الخوف طبعا عندى .. وحاول امسك يدها يا ابنتى انا زى والدتك بيتك فين متخافى من حد.. ولاشئ مما اقوله له معنى عندها وفتحت باب السيارة اللى جمبها وقلت لها انزلى وهى ترفض وتلعب فى الاشياء.. وبعدين ياماما انزلى.. وهى تأبى نزلت انا من السيارة واتجهت الى الباب الثانى وشدتها خارج السيارة .. وانا اقول لها عاوزه تبقى معى .. كلمينى واهدى بقى .. جريت منى وجلست مره اخرى فى وسط الطريق وترفع ملابسها .. وانا استحى مما تفعل.. وركبت انا السيارة مسرعه ومشيت وتركتها خلفى... بنت فى هذا العمر ايه ممكن يكون حصل لها غيب عقلها لهذه الدرجه .. ثانيا ما عندها شئ تعرفه غير انها تعرض نفسها .. ايه اللى وصلها الى هذه الحاله وخيالات بداخلى.. وايه دور اى راجل يشفها بالطريق بهذه الحالة .. الايعتبرها زى ابنته .. ولوشاب ماذا يفعل بها .. وقفت بالسيارة تانى قلت ارجع لها واذهب بها الى مستشفى ××× .. لفيت بالسياره ورجت تانى ليها والكل يمر ويراها وما بين نظرات شفقه ونظرات استغراب ..ويمر ولا يلقى بال ..ومسكتها مره اخرى بعنف لانى لا استطيع التعامل معها غير كده .. وهى تريد ان تهرب منى تجرى تجلس تانى على الارض ..وتفعل نفس الاشياء وطبعا انا فى قمة الخجل ..والرجال ينظرون لى من سيارتهم .. طب حد يقف ويساعدنى .. اصدقكم القول الشيطان قلى اتركيها انتى ما فضيه دى مجنونه ما تشعر بشئ مما حولها .. وقلبى ينفطر عليها انها فى مثل عمر ابنتى .. وركبتها تانى بالعافيه السيارة بس فى المقعد الخلفى للسيارة .. وكانت غلطه اكبر ..ولم يكن معى شئ اقيدها به ..واسأت فى هذا التصرف بس كان الموقف سريع وكذلك التفكير شبه مشلول ..انا استحى مما تفعله .. وسرت بالسياره قلت اقرب مستشفى او قسم شرطه يساعدنى ..ونشوف اعمل معها ايه ..وانقضت عليه من الخلف طبعا ...وطبعا انحرفت السيارة وطلعلت فوق الرصيف وكادت ان تنقلب لولا ستر الله .. نزلت من السياره وانا كلى غضب .. كادت ان تؤدى بحياتى وحياتها .. ووقفت السيارة التى كانت خلفى ونزل راجل منها يطمن عليه الحمد الله .. يساعدنى او اشوف معه حاجه اقيدها بها وهى بالسياره تلعب وتضحك بهستريه ..الراجل استغرب منها فى اول الامر .. وطبعا بسرعه حكيت له القصه بدل ما يظن شئ اخر ..
نظر لى بعد الحكايه وقال .. يا مدام بلاش بهدله .. قلت له ماذا تقول .. قال اتركيها ما فى حد هايسعدك .. هانوصلها المستشفى وهايسرحوها تانى او كذلك قسم الشرطه .. قلت له معقوله ..
وانا اتحدث معه اذا بها تفتح باب السياره وتجرى فى الطريق .. قال شفتى هاتجرى ورها يعنى ..
سيبيها اديها عايشه .. وتركنى واتجه الى سيارته .. وانا الاخرى ركبت السيارة وتركتها ..
ورجعت الى البيت .. وبالى مشغول بها .. ارجع ليها..انا مش عارفه اتعامل معها ... طب اتصل بالشرطه اقول لهم .. اتصال ايه بس احنا فين احنا ب××× مش بالخارج .. طيب اذهب بنفسى الى قسم الشرطه واكلمهم عنها .. لم استطع الجلوس بالبيت وخصوصا بعد ان دخلت وابنتى امامى تتنعم بكل شئ .. البيت الامان ونزلت الى قسم الشرطه ..وابلغت .. وكأنى ارى الذهول فى عين الشرطى يقول لى انتى مش من عالمنا ولا ايه .. الشوارع مليئه بهم .
الحمد الله على نعمة العقل ....واقول لنفسى فين الدور الحقيقى للدوله بالنسبة الى هولاء الناس ... سيحاسب كل مسئول امام الله ..
حنينى لله @hnyn_llh
عضوة جديدة
يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.
فارسة المنتدى
•
حاولي ب اللي تقذري عليه
الصفحة الأخيرة