انا حابه اطرح موضوع وان شاء الله تكون فكرته جديده
وحتى اذا مكرره مش مشكله في الاعاده افاده
وهي اني هكتب اسامي الماركات وكل عضوه تقول ايه اكتر الحاجات المميزه في كل ماركه بس شرط تكون استخدمتها مش حد قالها عليها مع زكر نوع البشره
بحيث ان كل عضوه تجيب ورقه برا وتكتب اسامي الماركات والحاجات المميزه اللي البنات قالوا عليها وتناسب نفس نوع بشرتها وبعد كدا تشوف اكتر الحاجات المكرره او المدح فيها اكتر وتشوف ايه اللي ناقصها وتجبوا وتكون على ثقه انها هتطلع حلوه معاها وان شاء الله تكونوا فهمتوا قصدي وانا هكتب اسامي الماركات اللي فكراها واذا نسيت حاجه ياريت تفكروني عشان اضيفها وان شاء الله هبدأ بنفسي واكتب في رد تاني الحاجات اللي في رأي مميزه
بس في حاجه يعني مثال اذا قلت بودرة كنيبو حلوه ما تجيش واحده تانيه تقول لا مش حلوه ما ناسبتنيش كل واحد هيقول اللي ناسبه بدون ماحد يعترض على رأيه
ونبدأ باسامي الماركات
فور ايفر
است لودر
ديور
جيرلان
جفنشي
شانل
نينارتشي
كنيبو
ماك
ماكس فاكتور
مابلين
سماش بوكس
ايف سان لوران
كلينك
شسيدو
ياريت اذا ناسيه اي حاجه فكروني

هديل الحياه @hdyl_alhyah
محررة ذهبية
يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

غليله
•
فور ايفر كريم الاساس والبودرة المضغوطة ( والارواج روعة ) والجلوسات واللمعات واقلام التحديد عادية وقلم الكحل والايشدو رااااااااااائع
استى لودر من زمان كنت ماخذه عنهم ارواج وشدو حاليا ما جربت من عندهم شئ
ديور بودرة مضغوطة ارواج قلوسات اقلام التحديد الماسكرا الايشدو البلاشر
جيرلان البودرة المضغوطة ايسيما وديفينورا الايشدو الجلوسات الارواج اقلام التحديد
جفنشي اقلام التحديد واقلام الكحل
شانيل الجلوس
نيناريتشي كريم الاساس البلاشر الارواج اقلام التحديد الجلوس
كانيبو البودرة المضغوطة رووووووووووووووعة والايشدو وايد حلو
ماك الايشدو
ماكس فاكتور ولاشئ
مابلين ولاشئ
سماش بوكس مثل مابلين وماكس فاكتور
ايف سان لوران الارواج كريم الاساس وايد حلو وينفع للسهرات تغطيته روعة الايشدو اقلام التحديد الجلوس البلاشر الكونسيلر
كلينك البودرة المضغوطة
شيسيدو البودرة وكريم الاساس الكونسيلر الماسكرا وأرواج
استى لودر من زمان كنت ماخذه عنهم ارواج وشدو حاليا ما جربت من عندهم شئ
ديور بودرة مضغوطة ارواج قلوسات اقلام التحديد الماسكرا الايشدو البلاشر
جيرلان البودرة المضغوطة ايسيما وديفينورا الايشدو الجلوسات الارواج اقلام التحديد
جفنشي اقلام التحديد واقلام الكحل
شانيل الجلوس
نيناريتشي كريم الاساس البلاشر الارواج اقلام التحديد الجلوس
كانيبو البودرة المضغوطة رووووووووووووووعة والايشدو وايد حلو
ماك الايشدو
ماكس فاكتور ولاشئ
مابلين ولاشئ
سماش بوكس مثل مابلين وماكس فاكتور
ايف سان لوران الارواج كريم الاساس وايد حلو وينفع للسهرات تغطيته روعة الايشدو اقلام التحديد الجلوس البلاشر الكونسيلر
كلينك البودرة المضغوطة
شيسيدو البودرة وكريم الاساس الكونسيلر الماسكرا وأرواج

انا كنت حابه كلنا نستفاد بس الظاهر عليكم خبيرات مش محتاجين الافاده
غليله شكرا يا قلبي على المشاركه واكيد هنستفاد منها
makeup_artest ماشاء الله عليكي عرفاكي خبيره وكنت مستنيه مشاركتك
الظاهر البنات هنا في المنتدى هيتقسموا فريقين كوره
فريق بودرة جيرلان وفريق بودرة كنيبو
غليله شكرا يا قلبي على المشاركه واكيد هنستفاد منها
makeup_artest ماشاء الله عليكي عرفاكي خبيره وكنت مستنيه مشاركتك
الظاهر البنات هنا في المنتدى هيتقسموا فريقين كوره
فريق بودرة جيرلان وفريق بودرة كنيبو


لطيف الموضوع ياهديل خليني افيدك بتجربتي وافيد الجميع وطبعا كل واحد بعرف شو اللي بناسبه
فور ايفر
الشادو...الدايموند باودر ....الجلوسات ... ستار باودر ..... مثبت الماكياج
است لودر
كنت زمان بستخدم عطر معين فيها وميك اب بس اول ماعرفت انها شكرة صهيونية اصيلة وبتساهم في بناء المستوطنات ومساعدة الكيان الصهيوني طبعاا استغنيت عنها لعل الله يعوضني احسن منها باي شيء...وصارت هالشركة عدوتي لانها بتساهم في اغتصاب وطني وحرماني منه...
ديور
مش كتير الي صولة مع هالماركة جربت ميك اب منها و بحب فيها النظارات والشنط
واكيد العطوور
جيرلان
عشقتي هالماركة بحبها كتير بكل شي ميك اب عطور وسيكن كير
طبعا مجموعة ديفينورا تجنن ارواج و بودرة و اساس..... البيس المضيئ ............ الكونسيلر...... تيراكوتا للتسمير........ البلاشر
المجموعة الجديدة كيس كيس...رائعة نزل من اسبوعين تقريبا الكولكسيون الجديد حلو
السكين كير فيها رائع جدا
بحب عطورها ...وحتى ريحة ميك اب يجنن
جفنشي
كمان بحب هالماركة ارواجها بتعجبني بودرة مضغوطة ...والعطورات مش كلهم بس في شغرت معينة
شانل
العطور ....الشنط والملابس ..والنظارات ..ميك اب مش كتير بحبه..
جربت منهم فوندتان وكومباكت باودر بس ماحبيته كتير
عطور حلوة منها اللور ..كوكو مودموزايل بس مشكلتي اني مابحب التكرار يعني بحب الشي اللي مش منتشر ...
لكن هي ماركة حلوة ...
نينارتشي
اممم ..عندهم عطور حلوة منها لوف ان باريس..دو سي دو لا...وحبيت الارواج الجديدة
والبلاشر الللي بيكون تدرجات لونية من الافتح للاغمق ...
كنيبو
السكين كير حلو..
البودرة
الارواج حلوة
سماش بوكس
الفوتو فنيش ..
ايف سان لوران
كنت مغرمة فيها كتير زمان ارواجها تجنن بس ماحبيتها بعدين لانه ارواجها بتخرب بسرعة
شسيدو
من الماركات اللي اعشقها كتير..في الميك اب والسكين كير والعطور ...العلاجية ...
وكتير مميزة هالماركة
وتسلمي يا قمر على ذوقك.....
اكيد في ماركات نسيناها متل برجوا ..ونوبا ...وشغلات مكياجي..ايزادورا...
كيتر كتير وللحديث بقية لو في بقية
تسلمي ومزيداا من موضوعاتك المفتكسة
فور ايفر
الشادو...الدايموند باودر ....الجلوسات ... ستار باودر ..... مثبت الماكياج
است لودر
كنت زمان بستخدم عطر معين فيها وميك اب بس اول ماعرفت انها شكرة صهيونية اصيلة وبتساهم في بناء المستوطنات ومساعدة الكيان الصهيوني طبعاا استغنيت عنها لعل الله يعوضني احسن منها باي شيء...وصارت هالشركة عدوتي لانها بتساهم في اغتصاب وطني وحرماني منه...
ديور
مش كتير الي صولة مع هالماركة جربت ميك اب منها و بحب فيها النظارات والشنط
واكيد العطوور
جيرلان
عشقتي هالماركة بحبها كتير بكل شي ميك اب عطور وسيكن كير
طبعا مجموعة ديفينورا تجنن ارواج و بودرة و اساس..... البيس المضيئ ............ الكونسيلر...... تيراكوتا للتسمير........ البلاشر
المجموعة الجديدة كيس كيس...رائعة نزل من اسبوعين تقريبا الكولكسيون الجديد حلو
السكين كير فيها رائع جدا
بحب عطورها ...وحتى ريحة ميك اب يجنن
جفنشي
كمان بحب هالماركة ارواجها بتعجبني بودرة مضغوطة ...والعطورات مش كلهم بس في شغرت معينة
شانل
العطور ....الشنط والملابس ..والنظارات ..ميك اب مش كتير بحبه..
جربت منهم فوندتان وكومباكت باودر بس ماحبيته كتير
عطور حلوة منها اللور ..كوكو مودموزايل بس مشكلتي اني مابحب التكرار يعني بحب الشي اللي مش منتشر ...
لكن هي ماركة حلوة ...
نينارتشي
اممم ..عندهم عطور حلوة منها لوف ان باريس..دو سي دو لا...وحبيت الارواج الجديدة
والبلاشر الللي بيكون تدرجات لونية من الافتح للاغمق ...
كنيبو
السكين كير حلو..
البودرة
الارواج حلوة
سماش بوكس
الفوتو فنيش ..
ايف سان لوران
كنت مغرمة فيها كتير زمان ارواجها تجنن بس ماحبيتها بعدين لانه ارواجها بتخرب بسرعة
شسيدو
من الماركات اللي اعشقها كتير..في الميك اب والسكين كير والعطور ...العلاجية ...
وكتير مميزة هالماركة
وتسلمي يا قمر على ذوقك.....
اكيد في ماركات نسيناها متل برجوا ..ونوبا ...وشغلات مكياجي..ايزادورا...
كيتر كتير وللحديث بقية لو في بقية
تسلمي ومزيداا من موضوعاتك المفتكسة
الصفحة الأخيرة
فور ايفر ___ انا اشوف الماركه دي مميزه ويعجبني فيها الفرش والاستك فوندشن والارواج اللي تيجي مع بعضها والاستار بودر
است لودر___الاساس الدبل وير بس غامق ومزيل الماكياج
ديور__ جربت اشياء كتير عندهم بس مابحبش الماركه دي يمكن الماسكرا حلوه
جيرلان__ البودره والكحل والبلشر
جفنشي___ ماجربتش عندهم حاجه
شانل___ نفس جفنشي
نينارتشي___ الاساس القديم
كنيبو___ اكتر بودره احبها كنيبو روعه
ماك___ الفرش والكحل والارواج والشدوهات والفروست باودر والاستروب كريم
ماكس فاكتور__ الماسكرا
مابلين___الاساس الموس تغطيته حلوه
سماش بوكس__ الاستوب شينينق وبودرو الاضاءه
ايف سان لوران___ الكونسلر
كلينك__ الجلوسات
شسيدو___ البيس