omrehaab

omrehaab @omrehaab

عضوة جديدة

زيت سبيرولينا جرين دايموند .. أفضل زيت طبيعي لعلاج تساقط الشعر

العناية بالشعر



زيت سبيرولينا جرين دايموند .. يعتبر من أفضل زيوت الشعر ودا لانه بيحتوي على عناصر غذائية كتيرة مفيدة لشعرك ، زي الفيتامينات الموجودة فيه ، زي فيتامينات ب ومجموعات الفيتامينات التانية القابلة للذوبان في الماء وبتساعد في إنتاج الطاقة والحيوية الكاملة لشعرك دا غير أنها بتساعد في تكوين خلايا الدم الحمراء ،
علشان كدة السبيرولينا مصدر ممتاز لفيتامينات ب لانها بتحتوي على كمية عالية بشكل استثنائي من فيتامين ب 12.
الفتيامينات الموجودة في سبيرولينا جرين دايموند بتحتوي أيضًا على فيتامين ب 1 (ثيامين) ، ب 2 (ريبوفلافين) ، ب 3 (نيكوتيناميد) ، ب 6 (بيريدوكسين) و ب 9 (حمض الفوليك).أما بقا نسبة البروتين الموجودة في السبيرولينا فهي تصل لـ 60 % .
السبيرولينا عنصر مهم جدًا لشعرك سواء كان جاف أو ناعم أو بيتقصف أو بيقع ، ودا لان فيها أكتر من 100 عنصر غذائي ، ومن فوايدها للشعر أنها بتساعد في تقوية بصيلات الشعر لان نسبة الفيتامينات الطبيعية والبروتين والأحماض الدهنية ومضادات الأكسدة.
السبيرولينا بتعالج مشاكل تساقط الشعر ، والثعلبة اللي يعتبر مرض من أمراض المناعة الذاتية وبيسبب تساقط شعرك ، مش كده وبس دا بيساعد في حماية شعرك من ضرر الجذور الحرة اللي يعتبر السبب المباشر في تساقط الشعر، ودا بالإضافة لأنه بيساعد في تغذية الشعر وتقويته من الداخل والخارج.
سبيرولينا جرين دايموند مش بس بتعالج مشاكل تساقط شعرك دا كمان بتمنع تقصفه، وبتساعد في تقوية بصيلاته من الجذور ، وبتعمل على تجديد خلايا الشعر.وبتساعد في تكثيف الشعر من خلال تحفيز البصيلات، وبتعالج الشعر الرقيق وبتقويه.
0
705

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

خليك أول من تشارك برأيها   💁🏻‍♀️