enn
•
موضوع ام عتريسة دا يا جماعة فرق معايا كتيير لدرجة انى طبعتة عندى وعملته كتاب
um susu
•
فوائد المعاشرة الزوجية
في الحقيقة أن للمعاشرة الزوجية فائدة جللجنسين صحياً ونفسياً وتشفي من خلالها أمراض متنوعة ، منها الصداع والأمراض النفسية ، ويزول الضيق والهم من النفوس وكذلك تخفف الكلسترول في الدم وتحرق السعرات الحرارية الزائدة وتقوي جهاز المناعة.
وهناك عدة فوائد اكتشفت من خلال الدراسات منها :
1)يزداد هرمون أندروفين في الدم ، وبالتالي تزيد السعادة لدى الإنسان .
2)يزداد لدى المرأة هرمون الاستروجين ، وبالتالي تزداد جمالا وصحة ، كما يفيد هذا الهرمون الشعر والجلد .
3)بالمعاشرة الزوجية يزداد الحب وبالتالي يتمتع الجنسين بالصحة والعافية .
4)المعاشرة الجنسية قبل النوم تساعد على النوم المريح .
5)المعاشرة الجنسية تبعد عن الإنسان الأفكار والوساوس الشيطانية .
6)تولد سعادة كبرى لنفسية الجنسين .
7)المعاشرة الجنسية بالمداعبة المطلوبة كالسباحة في الحوض عشرين مرة أكبر لياقة بدنية للجسم .
8)بالمعاشرة الجنسية تخفف الأمراض النسائية .
9)أثناء المعاشرة الجنسية يشم كلاهما من الآخر نسيم عليل يشجع الجنس الآخر على المعاشرة وبالتالي تزداد السعادة لديهما .
10)بالمعاشرة الزوجية مرة واحدة تحرق السعرات الحرارية من 200 إلى 600 سعرات حرارية ( أي قيادة الدراجات الهوائية ساعة ونصف ) .
11) بالعاشرة الزوجية يخفف الصداع الذي لا يخفف بواسطة الحبوب ( البندول ) .
12) بالمعاشرة الزوجية تلين أعصاب الجسم كلها .
13)بالمعاشرة الزوجية تخفف أخطار الجسم وتحصل الراحة التامة .
14)أثناء المعاشرة الزوجية بالقبلة الحارة يولد الحب الحقيقي .
15)المعاشرة الزوجية قبل الفجر تنير الحياة في هذا اليوم .
16)بالمعاشرة الزوجية اليومية تزداد الثقة بالنفس .
17)أثناء المعاشرة الزوجية في الليالي الباردة بواسطة القبلات الحارة تزداد حرارة الجسم وبالتالي يتدفيء الجسم وتزول الأمراض الشتوية .
18)بالمعاشرة الزوجية يرضي الزوجين ولو كان بينهما خلاف .
19) بالمعاشرة الزوجية اليومية يطرد الحزن ويحل محله السعادة .
20) أثناء المعاشرة الزوجية بالقبلات الحارة تفرز المادة الزلالية في الفم التي تقضي على الحمضيات الضارة للأسنان وبالتالي تخفف أمراض اللثة والأسنان .
21)لعدم المعاشرة الزوجية يصيب الإنسان بالمرض وضيق الصدر ويحول الأمراض النفسية إلى أمراض عضوية .
22)المعاشرة الزوجية تخفف الأزمات القلبية بتدفق الدم الكمية المطلوبة للقلب .
23)بالمعاشرة الزوجية تخفف الألأم الغير معروفة في الجسم ولا تعالج بأية أدوية إلا بالمعاشرة الزوجية .
24)بالمعاشرة الزوجية تخفف أمراض الشرايين نتيجة لتدفق الدم من جميع أجزاء الجسم أثناء المعاشرة .
25)بالمعاشرة الزوجية ترد الشباب وتخفف الشيخوخة المبكرة .
26)بالمعاشرة الزوجية نزول الكثير من الأمراض الغير معروفة .
27)بالمعاشرة الزوجية يقوي جهاز المناعة فتخفف أمراض الحمي والأنفلونزا وغيرها .
28)أثناء المعاشرة الزوجية تفرز هرمونات السعادة لدي الإنسان وبالتالي تطول الحياة السعيدة ويتمتعان الجنسين بالصحة والعافية وتحل المشاكل التي تتواجد في الحياة اليومية في العمل وغيرة ويتخذان القرارات الحازمة دون تردد .
29)على الأقل في الأسبوع مرة واحدة من المعاشرة الزوجية تبعد الإنسان عن المشاكل اليومية والروتينية المملة .
30)بالمعاشرة الزوجية يزداد النوم لدى الجنسين عن الأيام العادية 20% .
31)بالمعاشرة الزوجية يتدفق الدم إل جميع أجزاء الجسم وبالتالي يصل إلى فروة الشعر ، وينمو الشعر ويمنع التساقط .
منقووووووول
في الحقيقة أن للمعاشرة الزوجية فائدة جللجنسين صحياً ونفسياً وتشفي من خلالها أمراض متنوعة ، منها الصداع والأمراض النفسية ، ويزول الضيق والهم من النفوس وكذلك تخفف الكلسترول في الدم وتحرق السعرات الحرارية الزائدة وتقوي جهاز المناعة.
وهناك عدة فوائد اكتشفت من خلال الدراسات منها :
1)يزداد هرمون أندروفين في الدم ، وبالتالي تزيد السعادة لدى الإنسان .
2)يزداد لدى المرأة هرمون الاستروجين ، وبالتالي تزداد جمالا وصحة ، كما يفيد هذا الهرمون الشعر والجلد .
3)بالمعاشرة الزوجية يزداد الحب وبالتالي يتمتع الجنسين بالصحة والعافية .
4)المعاشرة الجنسية قبل النوم تساعد على النوم المريح .
5)المعاشرة الجنسية تبعد عن الإنسان الأفكار والوساوس الشيطانية .
6)تولد سعادة كبرى لنفسية الجنسين .
7)المعاشرة الجنسية بالمداعبة المطلوبة كالسباحة في الحوض عشرين مرة أكبر لياقة بدنية للجسم .
8)بالمعاشرة الجنسية تخفف الأمراض النسائية .
9)أثناء المعاشرة الجنسية يشم كلاهما من الآخر نسيم عليل يشجع الجنس الآخر على المعاشرة وبالتالي تزداد السعادة لديهما .
10)بالمعاشرة الزوجية مرة واحدة تحرق السعرات الحرارية من 200 إلى 600 سعرات حرارية ( أي قيادة الدراجات الهوائية ساعة ونصف ) .
11) بالعاشرة الزوجية يخفف الصداع الذي لا يخفف بواسطة الحبوب ( البندول ) .
12) بالمعاشرة الزوجية تلين أعصاب الجسم كلها .
13)بالمعاشرة الزوجية تخفف أخطار الجسم وتحصل الراحة التامة .
14)أثناء المعاشرة الزوجية بالقبلة الحارة يولد الحب الحقيقي .
15)المعاشرة الزوجية قبل الفجر تنير الحياة في هذا اليوم .
16)بالمعاشرة الزوجية اليومية تزداد الثقة بالنفس .
17)أثناء المعاشرة الزوجية في الليالي الباردة بواسطة القبلات الحارة تزداد حرارة الجسم وبالتالي يتدفيء الجسم وتزول الأمراض الشتوية .
18)بالمعاشرة الزوجية يرضي الزوجين ولو كان بينهما خلاف .
19) بالمعاشرة الزوجية اليومية يطرد الحزن ويحل محله السعادة .
20) أثناء المعاشرة الزوجية بالقبلات الحارة تفرز المادة الزلالية في الفم التي تقضي على الحمضيات الضارة للأسنان وبالتالي تخفف أمراض اللثة والأسنان .
21)لعدم المعاشرة الزوجية يصيب الإنسان بالمرض وضيق الصدر ويحول الأمراض النفسية إلى أمراض عضوية .
22)المعاشرة الزوجية تخفف الأزمات القلبية بتدفق الدم الكمية المطلوبة للقلب .
23)بالمعاشرة الزوجية تخفف الألأم الغير معروفة في الجسم ولا تعالج بأية أدوية إلا بالمعاشرة الزوجية .
24)بالمعاشرة الزوجية تخفف أمراض الشرايين نتيجة لتدفق الدم من جميع أجزاء الجسم أثناء المعاشرة .
25)بالمعاشرة الزوجية ترد الشباب وتخفف الشيخوخة المبكرة .
26)بالمعاشرة الزوجية نزول الكثير من الأمراض الغير معروفة .
27)بالمعاشرة الزوجية يقوي جهاز المناعة فتخفف أمراض الحمي والأنفلونزا وغيرها .
28)أثناء المعاشرة الزوجية تفرز هرمونات السعادة لدي الإنسان وبالتالي تطول الحياة السعيدة ويتمتعان الجنسين بالصحة والعافية وتحل المشاكل التي تتواجد في الحياة اليومية في العمل وغيرة ويتخذان القرارات الحازمة دون تردد .
29)على الأقل في الأسبوع مرة واحدة من المعاشرة الزوجية تبعد الإنسان عن المشاكل اليومية والروتينية المملة .
30)بالمعاشرة الزوجية يزداد النوم لدى الجنسين عن الأيام العادية 20% .
31)بالمعاشرة الزوجية يتدفق الدم إل جميع أجزاء الجسم وبالتالي يصل إلى فروة الشعر ، وينمو الشعر ويمنع التساقط .
منقووووووول
memsi
•
mado2006 :
السلام عليكم ازيكم يا بنات انا بطمنكم عليه وانا والله الحمد لله كويسه وجزاكم الله خير على سؤالكم عليه بس عشان تبقو عارفين الظروف انا بقعد عند بابا نصف الاسبوع تقريبا ولما برجع بتابع معاكم يعنى انبارح قرات 40 صفحه ما شاء الله عليكم وطول ما انا بقرا نفسى اقول كلام كتييير بس الوقت بيجرى ومش بلحق ارد كل كلامكم فى جميع المواضيع جميل جدا وبستفيد منه وربنا يجعلها فى موازين حسناتكم ماما زوزو روح قلبى اطمنى عليه انا كويسه ويا ريت تطمنينا عليكى رانيا حمد لله على السلام انا عارفه انك مش هتختخسرى نفسك فينا عروس حبيبه قلبى وحشااااااااانى ووقفتك جنبى على راسى من فوق ربنا يفك كربك يا رب زوجه مصريه بجد يا ريت تطمنينا عليكى يا رب يكون خير ام يوسف والرمال جزاكم الله خير على رسايلكم اللى رفعت معنوياتى بجد ام البنات وحشااانى بجد وبحب شخصيتك جدا ربنا يبارك فى اسرتك يا رب نيرفانا حبيبه قلبى وحشانى انت وايناس وسما جدا روشانا وهايا ورونى ولميا وحبيبه وام مريم وام سوسو ومرمر منورين التجمع وبفرح لما بطمن عليكم منى مش شيفاها ظاهرة يا رب المانع خير واكيد اكيد ناسيه حد وممكن يكون قريب قوى منى يا رب ما حد يزعل لانى بكتب بسرعه عشان اعمل الغدا انجى الف سلامه على ابنك ربنا يطمنك عليه وعايزة اعرفك انى عندى اسئله اكتر من الاول ما انا مبقاش ليه غيركم اسئله استحملونى بقى سلام للجميع ولى عوده ان شاء الله من حق ايمان ازيك يا حبوبه على فكرة تعويد الاولاد الحمام فى البدايه وهما واقفين اسهل ليهم بكتيير وبعد كده عوديه وهو قاعد معلش طولت عليكم سلاااام اخر مرة الف مبروك لاخوكى يا بلو روز وربنا يتمم بخيرالسلام عليكم ازيكم يا بنات انا بطمنكم عليه وانا والله الحمد لله كويسه وجزاكم الله خير على سؤالكم...
ازيك يا ايناس ربنا يطمنك على ابنك وطمنينا احنا كمان وربنا يعينك على الحمل وتولدى بالسلامة
ام يوسف الرابط هنا
http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1643557
ان شاء الله انزل شوية حاجات تانية
بلو روز يا حبيبتى
بحب لونك الازرق دة اوى احنا الحمدلله بخير بصي من الاخر قدمي في كل المدارس اللى شايفة انها كويسة ومناسبة واللى تيجي له دخليه فيها
احنا هنا كل المدارس full وزيزو مش هيكمل 3 سنين غير في اكتوبر وهم بياخدوا من سبتمبر فمش راضيين ياخدوه :hahaha:
وحاطينه على الويتينج لست وتقريبا مش هيدخل غير السنة الجاية وربنا يسهل بقى
بس المدارس النضيفة كلها هى الانترناشيونال واللى منهجها british احسن من اميركان ومابياخدوش عربي ودين غير من اولى ابتدائي
وفي مدارس مابتديش خالص:angry2:
يعني حاسة اننا في اوروبا مش بلد عربي ربنا يسهل
في مدارس بتبقى اسمها british Montessori school دى حلوة لو موجودة عندك روحي زوريها و اتفرجي عليها
وقولى انتى برده على تجاربك
مادوووو حمدالله على السلامة وربنا يعينك على خدمة بابا
ام يوسف الرابط هنا
http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1643557
ان شاء الله انزل شوية حاجات تانية
بلو روز يا حبيبتى
بحب لونك الازرق دة اوى احنا الحمدلله بخير بصي من الاخر قدمي في كل المدارس اللى شايفة انها كويسة ومناسبة واللى تيجي له دخليه فيها
احنا هنا كل المدارس full وزيزو مش هيكمل 3 سنين غير في اكتوبر وهم بياخدوا من سبتمبر فمش راضيين ياخدوه :hahaha:
وحاطينه على الويتينج لست وتقريبا مش هيدخل غير السنة الجاية وربنا يسهل بقى
بس المدارس النضيفة كلها هى الانترناشيونال واللى منهجها british احسن من اميركان ومابياخدوش عربي ودين غير من اولى ابتدائي
وفي مدارس مابتديش خالص:angry2:
يعني حاسة اننا في اوروبا مش بلد عربي ربنا يسهل
في مدارس بتبقى اسمها british Montessori school دى حلوة لو موجودة عندك روحي زوريها و اتفرجي عليها
وقولى انتى برده على تجاربك
مادوووو حمدالله على السلامة وربنا يعينك على خدمة بابا
memsi
•
um susu :
فوائد المعاشرة الزوجية في الحقيقة أن للمعاشرة الزوجية فائدة جللجنسين صحياً ونفسياً وتشفي من خلالها أمراض متنوعة ، منها الصداع والأمراض النفسية ، ويزول الضيق والهم من النفوس وكذلك تخفف الكلسترول في الدم وتحرق السعرات الحرارية الزائدة وتقوي جهاز المناعة. وهناك عدة فوائد اكتشفت من خلال الدراسات منها : 1)يزداد هرمون أندروفين في الدم ، وبالتالي تزيد السعادة لدى الإنسان . 2)يزداد لدى المرأة هرمون الاستروجين ، وبالتالي تزداد جمالا وصحة ، كما يفيد هذا الهرمون الشعر والجلد . 3)بالمعاشرة الزوجية يزداد الحب وبالتالي يتمتع الجنسين بالصحة والعافية . 4)المعاشرة الجنسية قبل النوم تساعد على النوم المريح . 5)المعاشرة الجنسية تبعد عن الإنسان الأفكار والوساوس الشيطانية . 6)تولد سعادة كبرى لنفسية الجنسين . 7)المعاشرة الجنسية بالمداعبة المطلوبة كالسباحة في الحوض عشرين مرة أكبر لياقة بدنية للجسم . 8)بالمعاشرة الجنسية تخفف الأمراض النسائية . 9)أثناء المعاشرة الجنسية يشم كلاهما من الآخر نسيم عليل يشجع الجنس الآخر على المعاشرة وبالتالي تزداد السعادة لديهما . 10)بالمعاشرة الزوجية مرة واحدة تحرق السعرات الحرارية من 200 إلى 600 سعرات حرارية ( أي قيادة الدراجات الهوائية ساعة ونصف ) . 11) بالعاشرة الزوجية يخفف الصداع الذي لا يخفف بواسطة الحبوب ( البندول ) . 12) بالمعاشرة الزوجية تلين أعصاب الجسم كلها . 13)بالمعاشرة الزوجية تخفف أخطار الجسم وتحصل الراحة التامة . 14)أثناء المعاشرة الزوجية بالقبلة الحارة يولد الحب الحقيقي . 15)المعاشرة الزوجية قبل الفجر تنير الحياة في هذا اليوم . 16)بالمعاشرة الزوجية اليومية تزداد الثقة بالنفس . 17)أثناء المعاشرة الزوجية في الليالي الباردة بواسطة القبلات الحارة تزداد حرارة الجسم وبالتالي يتدفيء الجسم وتزول الأمراض الشتوية . 18)بالمعاشرة الزوجية يرضي الزوجين ولو كان بينهما خلاف . 19) بالمعاشرة الزوجية اليومية يطرد الحزن ويحل محله السعادة . 20) أثناء المعاشرة الزوجية بالقبلات الحارة تفرز المادة الزلالية في الفم التي تقضي على الحمضيات الضارة للأسنان وبالتالي تخفف أمراض اللثة والأسنان . 21)لعدم المعاشرة الزوجية يصيب الإنسان بالمرض وضيق الصدر ويحول الأمراض النفسية إلى أمراض عضوية . 22)المعاشرة الزوجية تخفف الأزمات القلبية بتدفق الدم الكمية المطلوبة للقلب . 23)بالمعاشرة الزوجية تخفف الألأم الغير معروفة في الجسم ولا تعالج بأية أدوية إلا بالمعاشرة الزوجية . 24)بالمعاشرة الزوجية تخفف أمراض الشرايين نتيجة لتدفق الدم من جميع أجزاء الجسم أثناء المعاشرة . 25)بالمعاشرة الزوجية ترد الشباب وتخفف الشيخوخة المبكرة . 26)بالمعاشرة الزوجية نزول الكثير من الأمراض الغير معروفة . 27)بالمعاشرة الزوجية يقوي جهاز المناعة فتخفف أمراض الحمي والأنفلونزا وغيرها . 28)أثناء المعاشرة الزوجية تفرز هرمونات السعادة لدي الإنسان وبالتالي تطول الحياة السعيدة ويتمتعان الجنسين بالصحة والعافية وتحل المشاكل التي تتواجد في الحياة اليومية في العمل وغيرة ويتخذان القرارات الحازمة دون تردد . 29)على الأقل في الأسبوع مرة واحدة من المعاشرة الزوجية تبعد الإنسان عن المشاكل اليومية والروتينية المملة . 30)بالمعاشرة الزوجية يزداد النوم لدى الجنسين عن الأيام العادية 20% . 31)بالمعاشرة الزوجية يتدفق الدم إل جميع أجزاء الجسم وبالتالي يصل إلى فروة الشعر ، وينمو الشعر ويمنع التساقط . منقووووووولفوائد المعاشرة الزوجية في الحقيقة أن للمعاشرة الزوجية فائدة جللجنسين صحياً ونفسياً وتشفي من...
موقف صعب اوى يا عروس ربنا يصبرها ويجمعها بها في الجنة ان شاء الله
ازيك يا رشا عاملة ايه واخبار صوتك ايه؟
جربي تحملى من هنا
http://www.ps-revolution.net/
ام سوسو ايه الجمال دة جزاك الله خيرا
ازيك يا رشا عاملة ايه واخبار صوتك ايه؟
جربي تحملى من هنا
http://www.ps-revolution.net/
ام سوسو ايه الجمال دة جزاك الله خيرا
um susu
•
السلام عليكم يا حبيباتي الغاليات
ام شهاب: اسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفي اخوك واختك وزي ما قالت روشانا (داوا مرضاكم بالصدقة) ، طمنينا عليهم .
ام يوسف: اخبارك يا قمر ، إن شاء الله تكوني بخير ، اخبار روما ويوسو؟
مي: الحمد لله أنا اليوم عملت إنجازات ، نظفت غرفة الجلوس ،(كنس مسح ، مسح اخشاب) ومسحت الممرات ونظفت ارض المطبخ بالفرشاة والعملاق ونظفت الحمام السفلي كوييس وغسلت المناور وحميت البنات.بس تعبت ، الله يجعلها حسنات لنا.
منى: طمنينا عليك،
حبيبة اوسو: انا من رأي البنات تروحي عندنا بنية صلة الرحم وغيري جو ومش ظروري تبقي طول القعدة , ربنا يسهل كل امورك.
محبة الرسول : فرحت اوي لما عرفت انتي بتستفيدي من مقالات والدي ، قبل ايام كنت بحكي معاه وقلت له مدى تأثير صحن الأرز وكلنا بكينا قال لي يا حبيبتي العبرة مش بالبكاء ، المهم من كل مقالة ناخذ ندروس وعبر.
إيناس: سهل الله عليك الحمل وإن شاء الله تقومي بالسلامة يارب . بالنسبة للسهر دي مشكلة والنوم المتقطع ، انا نفسي انام كم ساعة متواصلة ، اصلي مينا طول الليل تصحي وبترضع ومرات تصحى سما واقوم على الصلاة وبعدين اصحي سارة للروضة وما انام تاني وافطر زوجي وابدا الشغل ، ومش انام بالنهار خالص.
طبعا زوجي الحبيب ينام الظهر بعد ما يرجع ويكون بالليل نشيط وانا باكون ميتة من النعس .
تعرفي قبل يومين صحيت على بنتي وخبطت راسي في (التسريحة) بالمراية وطلع صوت قوي ، صحي زوجي وقال هو في ايه؟ قلت له والله من النعس ما شفتش المراية ، تخيلي :hahaha:
بتعرفي انا مرة عملت عملة وحشة اوي ، لما كانت سما صغيرة مرة صحيت الصبح وشفت سما مش شاربة الحليب للي عملته بنص الليل شفت لونه شفته برتقالي قلت مستحيل يمكن نوع الحليب فاسد ولا ايه .
تتصوري انا كنت حاطة ايه..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قبل ما انام كنت ناسة اخذ حبة (CENTRUM) الفيتامين بس تكاسلت ، المهم عقلي الباطن كان بيفكر في الحبة دي ، بعديها سما صحيت وكانت عاوزة حليب وانا يا ستي رايحة والنوم في عيني وحاطة حبة سينترم في الببرونة ويا الماية ، بس الحمد لله الله لطف وما شربته ، طبعا يومها زوجي ظل يقولي الله يستر المرة الجاية تحطي للبنت ايه.. بس صدق من قال النوم سلطان.
ام البنات : عقبال ما تفرحي بالبنات ويكون العرس إسلامي وحلو .
مادو: نورتي يا حبيبتي ما تغيبيش تاني.
بلو روز: نورتي من جديد ، استمري معنا.
تادو: تسلمي على البرنامج ، تروحي وترجعي بالسلامة.
كل البنات الغائبات والحاضرات: أنجي، إيمان، روني، رانيا سبانيش، ام مريم، رشا، روشانا، ماما زوزو، بوتا، مرمر، فيميل، كهرمانة ، سما كل البنات بحبكم في الله ، إن شاء الله تكونوا بالف خير يارب.
ام شهاب: اسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفي اخوك واختك وزي ما قالت روشانا (داوا مرضاكم بالصدقة) ، طمنينا عليهم .
ام يوسف: اخبارك يا قمر ، إن شاء الله تكوني بخير ، اخبار روما ويوسو؟
مي: الحمد لله أنا اليوم عملت إنجازات ، نظفت غرفة الجلوس ،(كنس مسح ، مسح اخشاب) ومسحت الممرات ونظفت ارض المطبخ بالفرشاة والعملاق ونظفت الحمام السفلي كوييس وغسلت المناور وحميت البنات.بس تعبت ، الله يجعلها حسنات لنا.
منى: طمنينا عليك،
حبيبة اوسو: انا من رأي البنات تروحي عندنا بنية صلة الرحم وغيري جو ومش ظروري تبقي طول القعدة , ربنا يسهل كل امورك.
محبة الرسول : فرحت اوي لما عرفت انتي بتستفيدي من مقالات والدي ، قبل ايام كنت بحكي معاه وقلت له مدى تأثير صحن الأرز وكلنا بكينا قال لي يا حبيبتي العبرة مش بالبكاء ، المهم من كل مقالة ناخذ ندروس وعبر.
إيناس: سهل الله عليك الحمل وإن شاء الله تقومي بالسلامة يارب . بالنسبة للسهر دي مشكلة والنوم المتقطع ، انا نفسي انام كم ساعة متواصلة ، اصلي مينا طول الليل تصحي وبترضع ومرات تصحى سما واقوم على الصلاة وبعدين اصحي سارة للروضة وما انام تاني وافطر زوجي وابدا الشغل ، ومش انام بالنهار خالص.
طبعا زوجي الحبيب ينام الظهر بعد ما يرجع ويكون بالليل نشيط وانا باكون ميتة من النعس .
تعرفي قبل يومين صحيت على بنتي وخبطت راسي في (التسريحة) بالمراية وطلع صوت قوي ، صحي زوجي وقال هو في ايه؟ قلت له والله من النعس ما شفتش المراية ، تخيلي :hahaha:
بتعرفي انا مرة عملت عملة وحشة اوي ، لما كانت سما صغيرة مرة صحيت الصبح وشفت سما مش شاربة الحليب للي عملته بنص الليل شفت لونه شفته برتقالي قلت مستحيل يمكن نوع الحليب فاسد ولا ايه .
تتصوري انا كنت حاطة ايه..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قبل ما انام كنت ناسة اخذ حبة (CENTRUM) الفيتامين بس تكاسلت ، المهم عقلي الباطن كان بيفكر في الحبة دي ، بعديها سما صحيت وكانت عاوزة حليب وانا يا ستي رايحة والنوم في عيني وحاطة حبة سينترم في الببرونة ويا الماية ، بس الحمد لله الله لطف وما شربته ، طبعا يومها زوجي ظل يقولي الله يستر المرة الجاية تحطي للبنت ايه.. بس صدق من قال النوم سلطان.
ام البنات : عقبال ما تفرحي بالبنات ويكون العرس إسلامي وحلو .
مادو: نورتي يا حبيبتي ما تغيبيش تاني.
بلو روز: نورتي من جديد ، استمري معنا.
تادو: تسلمي على البرنامج ، تروحي وترجعي بالسلامة.
كل البنات الغائبات والحاضرات: أنجي، إيمان، روني، رانيا سبانيش، ام مريم، رشا، روشانا، ماما زوزو، بوتا، مرمر، فيميل، كهرمانة ، سما كل البنات بحبكم في الله ، إن شاء الله تكونوا بالف خير يارب.
الصفحة الأخيرة