امه الله نانسى
•
عطر الشموع الف سلامه على يويو وربنا يتم الشفاء له ان شاء الله و خلبيكى وراه بالعصائر عشان هو اكيد مالوش نفس باكل و عشان الحراره تنزل ان شاء الله
سما سهاب
انت فين يا جميل بقى لك مده مختفيه ؟؟
بس فرحتلك اوي انك نازله اجازه
بصي انطلقي اد ما تقدري و زي ام يوسف ماقالتلك صله الرحم و بسسسسسسسس
و الباقي اتفسحي و عوضي الولاد عن الحبسه اللي انتوا فيها
و بجد مشكله الغربه في وسط الناس دي ابشع احساس
والله لو تشوفي يوسف بيعمل ايه لو احنا في مول ولا سوبر ماركت يصعب عليكي
تحسيه ما بيصدق يلاقي ناس و يفضل يكلمهم و يضحكلهم
نفسي نلاقي نااااااااااااااااااااس كويسه حوالينا
ام سوسو
ازيك يا قمرايه عامله ايه ؟؟؟
مفتقداكي جدااااااااااااااااااااا والله و ربنا يسهل و نتقابل قريب على المسنجر
بلو روز
والله كلامك عين العقل و ده اللي انا خايفه و مرعوبه منه
بس فكره الابر الصينيه دي مش منشره اوي
هو ابن خالتك عملها في مصر؟؟؟
اصلي انا متعقده من نفسي عشان شيلت اللوز و انا تلات سنين
و فعلا مناعتي ضعيفه جداااااااااا و اي مرض بلقطه و كل ما بكبر مناعتي بتقل اكتر
و عشان كدا خايفه عليه من اني اشيله اللوز
ربنا ييسر لنا اللي فيه الخير ان شاء الله
انت فين يا جميل بقى لك مده مختفيه ؟؟
بس فرحتلك اوي انك نازله اجازه
بصي انطلقي اد ما تقدري و زي ام يوسف ماقالتلك صله الرحم و بسسسسسسسس
و الباقي اتفسحي و عوضي الولاد عن الحبسه اللي انتوا فيها
و بجد مشكله الغربه في وسط الناس دي ابشع احساس
والله لو تشوفي يوسف بيعمل ايه لو احنا في مول ولا سوبر ماركت يصعب عليكي
تحسيه ما بيصدق يلاقي ناس و يفضل يكلمهم و يضحكلهم
نفسي نلاقي نااااااااااااااااااااس كويسه حوالينا
ام سوسو
ازيك يا قمرايه عامله ايه ؟؟؟
مفتقداكي جدااااااااااااااااااااا والله و ربنا يسهل و نتقابل قريب على المسنجر
بلو روز
والله كلامك عين العقل و ده اللي انا خايفه و مرعوبه منه
بس فكره الابر الصينيه دي مش منشره اوي
هو ابن خالتك عملها في مصر؟؟؟
اصلي انا متعقده من نفسي عشان شيلت اللوز و انا تلات سنين
و فعلا مناعتي ضعيفه جداااااااااا و اي مرض بلقطه و كل ما بكبر مناعتي بتقل اكتر
و عشان كدا خايفه عليه من اني اشيله اللوز
ربنا ييسر لنا اللي فيه الخير ان شاء الله
نانسي
انت سهرانه زيي؟؟
ان شاء الله يا قمر اول ما يصحى الصبح هعملله قرد عشان يشرب ليمون و عسل
ربنا يهديه
انت سهرانه زيي؟؟
ان شاء الله يا قمر اول ما يصحى الصبح هعملله قرد عشان يشرب ليمون و عسل
ربنا يهديه
3aroos elneel :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل البنات وحشتونى وجزاكم الله خيرا على اهتمامكم بموضوعى اليوم نظفت غرف النوم تنظيف عميق وعملت مكرونه بالبشاميل ضفت للبشاميل بعد ما خلص رشه خفيفه جدا فانيليا عطت طعم حلو ومش واضح انها فانيليا زوجه مصريه ربنا يفك كربك وييسر لك كل امورك وشفاكى الله من الصداع جربى وقت الصداع عصير ليمون بدون سكر فى ماء بيخفف كتير وفعلا كثرة السجود بتقلل الصداع وفى ميزان حسناتك ان شاء الله عطر الف سلامه على يويو وجلربى وصفة العسل زى روشانا ما قالت وان شاء الله توكلى على الله وشيلى اللوز لانى عنيت مع بنتى نفس المعاناه واول ما تمت اربع سنين شيلناها المحبه للرسول الف سلامه عليكى توته البطوطه غايبه من فتره انتى فين منى انتى فين النهارده الف سلامه عليكى من الحساسيه وهى فترة الربيع كلها حساسيه اسمها ارتيكاريا الربيع بنتى نفس الحاله والدكتوره قالت من الجو ام مريم ربنا يفك كربك وييسر لك كل امورك ويرزقك كل ما تتمنى ام سوسو جزاك الله خيرا ان شاء الله اجرب وصفة الربو بوتا جزاك الله خيرا على كل ما كتبتى وعلى الموقع رانيا وكل البنات ال نصحونى انى اتصل بزوجة اخويا صعب انى اكلمها انا مسمحاها لكن هى كانت على خلاف مع اهلها وكانت معانا ممتازه وحاليا علاقتها اتحسنت باهلها وده ما كنا نتمنى لكن للاسف طباع اهلها صعبه جدا وهى بتتأثر بيهم وبتعمل بنصائح اختها انتى بنت مليونير فلازم تدوسى على كل الناس فالعتاب لن يحل الموقف احيانا تجنب الشخص هو علاجهرشا اخبار صوتك ايه النهارده الف سلامه عليكى زوجه مصريه ربنا يشفى والدك ويؤجره على صبره موضوع رفض العلاقه الخاصه أكيد الزوجه بتأثم على ذلك فالجماع له فوائد نفسيه كبيره جدا ان وقت ما يصل الزوج او الزوجه للذروه بيتم افراز هرمون مش متذكره اسمه لكنه بيعدل الحاله النفسيه جدا وبيمنع الاكتئاب ويعالج الصداع وكمان له فوائد لصحة القلب وتقليل الوزن وايضا لك اجر صدقه وارضاء للزوج وتعينيه على الحلال لكن طبعا فى قمة الازمه والشد صعب الانتقال المفاجىء فلازم تهيىء نفسك نفسيا قبلها وحتى بعد التهيئه النفسيه الامر حاسه انه صعب يبقى لازم تمثلى زى ما اتفقنا ان التمثيل مطلوب فى العلاقه الخاصه ولا تنسى ان جهادك لنفسك ونفسيتك له أجر كبير عند الله يعنى بعمل بسيط ننال اجر عظيم فزوجك جنتك ونارك ممكن الزوج لا يشعر ولا يقدر جهادك لنفسك لكن لكى رب كريم يكافىء ويعطى الاجر وربنا يجعل زوجك قرة عين لك ويجعلك قرة عين له سبحانك اللهم وبحمدك اشهد ان لااله الا انت استغفرك واتوب اليكالسلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل البنات وحشتونى وجزاكم الله خيرا على اهتمامكم بموضوعى اليوم...
بصي يا عروس بالنسبه لموضوع ام البنات
طبعا انا مقتنعه جدااااااااا بوجهه نظرك ووجهه نظر البنات بس انا من راي روانيو انه على حسب نوع الخلاف
يعني لو خناقه عابره و بعدها فاصل و حاول يتودد يبقى ماشي تعديها
انما لو مشكله كبيره و لم نجد لها حل واضح يبقى مينفعش و فعلا لا يكلف الله نفسا الا وسعها
و اصلا انا بتغاظ اوي من الراجل لما يستهين بالمشكله و لا يكلف نفسه بمحاوله حلها و يحول تفكيره للعلاقه الحميمه
بصي يا هدى انا لو مكانك هقولله قبل ما تطلب حقك يبقى اديني حقي و راعيني الاول
انا مش مجرد وعاء انا انسان و ليا مشاعري
فاهماني يعني حاولي تهدي الامور باحاديث من النوع ده
وحاولي في وقت الصلح تفهميه انك قبل اي علاقه حميمه محتاجه مقدمات و محتاجه تحميه للمشاعر عشان تقدري تمتعيه
انما لو انا مش مستعده نفسيا و جسمانيا يبقى مش هقدر اسعدك السعاده اللي المفروض اديهالك
يعني الحوار مهم اوي في النقطه دي
يعني مش مجرد رفض و عند و نقلبها خناقه انما اسحبيه للحوار و اعتقد لما تتحاوروا هتهدي و ممكن تتجاوبي
و بجد ربنا يهديلك الاحوال و ييسر لك امورك
طبعا انا مقتنعه جدااااااااا بوجهه نظرك ووجهه نظر البنات بس انا من راي روانيو انه على حسب نوع الخلاف
يعني لو خناقه عابره و بعدها فاصل و حاول يتودد يبقى ماشي تعديها
انما لو مشكله كبيره و لم نجد لها حل واضح يبقى مينفعش و فعلا لا يكلف الله نفسا الا وسعها
و اصلا انا بتغاظ اوي من الراجل لما يستهين بالمشكله و لا يكلف نفسه بمحاوله حلها و يحول تفكيره للعلاقه الحميمه
بصي يا هدى انا لو مكانك هقولله قبل ما تطلب حقك يبقى اديني حقي و راعيني الاول
انا مش مجرد وعاء انا انسان و ليا مشاعري
فاهماني يعني حاولي تهدي الامور باحاديث من النوع ده
وحاولي في وقت الصلح تفهميه انك قبل اي علاقه حميمه محتاجه مقدمات و محتاجه تحميه للمشاعر عشان تقدري تمتعيه
انما لو انا مش مستعده نفسيا و جسمانيا يبقى مش هقدر اسعدك السعاده اللي المفروض اديهالك
يعني الحوار مهم اوي في النقطه دي
يعني مش مجرد رفض و عند و نقلبها خناقه انما اسحبيه للحوار و اعتقد لما تتحاوروا هتهدي و ممكن تتجاوبي
و بجد ربنا يهديلك الاحوال و ييسر لك امورك
ام شهاب1
•
بنات صباح الخير
اعصابي تعبانه جدا اخويا في اولى كليه طب فجأه بدون اى مقدمات كده بيقول مش شايف مع ان نظره كويس وكل الاشعه والتحاليل بتعته مفيهاش حاجه ومش عارفين ماله وفي نفس التوقيت اختى لسه عروسه بقالها شهر وفجاه تعبت لقينا الدكتور بيقول اعملى تحاليل وظايف كلى وبيقولنا دى بدايات فشل كلوى الحمد لله حاسه ان ماما هيجيلها انهيار عصبي كل ده في ظرف اليومين اللى فاتوا فجأه كده بدون مقدمات الحمد لله الحمد لله
اعصابي تعبانه جدا اخويا في اولى كليه طب فجأه بدون اى مقدمات كده بيقول مش شايف مع ان نظره كويس وكل الاشعه والتحاليل بتعته مفيهاش حاجه ومش عارفين ماله وفي نفس التوقيت اختى لسه عروسه بقالها شهر وفجاه تعبت لقينا الدكتور بيقول اعملى تحاليل وظايف كلى وبيقولنا دى بدايات فشل كلوى الحمد لله حاسه ان ماما هيجيلها انهيار عصبي كل ده في ظرف اليومين اللى فاتوا فجأه كده بدون مقدمات الحمد لله الحمد لله
الصفحة الأخيرة