المحبة للرسول
السلام عليكم ازيكم يا بنات عاملين ايه ام سوسو كعادتك دائما متشكره قوى على سؤالك وعلى رسالتك الرقيقه بجد فرحت قوى بيها الحمد لله ولا استطيع الا ان احمد الله واثنى عليه طبعا الظروف لسه ولكنى اطمع فى رحمه الله عز وجل واحسن الظن به والله احنا ملناش الا ربنا وبسرعه طبعا ام شهاب استغفرى كتير ولعله خير وربنا يشفى مرضاكم يا رب العالمين عطر سلامه يوسف وحاولى فى العسل والليمون الايام الى مش بدى لولادى فيها الاقى حنفيه الرشح اشتغلت والسخونيه كمان عروس ربنا يروق بالله لميا بوسى دوللى وعقبال 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 سنه رانيا اسبانش عودا حميدا ام البنات يا رب يطمنكم على بابا ويشفيه ىشفاءا لا يغادر سقما طبعا انا لم اقراء اللفات كله وسلامى لكل البنات كلهم من غير اسامى عشان منساس حد
السلام عليكم ازيكم يا بنات عاملين ايه ام سوسو كعادتك دائما متشكره قوى على سؤالك وعلى رسالتك...
ازيك يا مرمر
اخبارك اية
انا كنت تعبانة شوية بس دلوقتى احسن كتير بفضل الله


شكرا يا قمر 00 و ان شاء الله نتابع البرنامج
و جزاك الله خيرا
حبيبه اوسو
حبيبه اوسو
ام يوسف ازيك يا جميل
انا بحبك فى الله قبل اى شىء
يا حبيبتى بالنسبه لموضوع الاعياد الام والميلاد
بصى اولا بدون جدال لان النبى عليه الصلاه والسلام قال
انا زعيم ببيت فى الجنه لمن ترك الجدال ولو كان محقا
الموضوع ان عيد الام لم يذكره النبى لنا انه من السنه ان نحتفل به او هو من الهدى الربانى والله فى كتابه العزيز قال لنا
ما فرطنا فى الكتاب من شىء
يعنى مش هتلاقى حاجه الا وربنا وضحها لنا
وعيد الميلاد اذا كان الاحتفال به جائز كان اولى ان النبى احتفل بمولده او امر الصحابه ان يحتفلو به
وطبعا الادله موجوده كتير
لكن احنا هنا زى ما انتى قلتى لسنا بدار للفتوى
بس فيه الاالف الى بيدخلو على التجمع بتاعنا دا
وطب هو احنا ما نفتكرش نجيب للام هديه الا فى اليوم دا
طب ليه احنا ممكن اننا نجيب لها الهديا فى اى وقت تانى
وبالنسبه لعيد الميلاد لاولادنا
احنا دلوقتى بنغرس فيهم القيم الصح وبنربيهم على تعليم سنه النبى
التورته تيجى فى اى وقت بعدها قبلها
وممكن لما الطفل يخلص الحضانه او المدرسه وينجح نعمله حفله وحلويات
يعنى اقصد اننا نغير نيتنا
ولو هنعزم الاقارب تبقى نيتنا صله الرحم ونخالف اليوم
واتمنى انك تتقبلى كلامى بصدر رحب
وانا والله لا اريد الا الخير
وتكون مناقشتنا مثمره
وممكن لو مقتنعتيش براءيى انك تبحثى فى كتب السنه والبدعه على الدليل
وان شاء الله تلاقى للصح وممكن تقوليلنا

طب انا جاتلى فكره حلوه ايه رايكو اننا نعمل حصاله بمبلغ زهيد نحوش وكل شهر نشترى هديه رمزيه ونقدمها لحد من الى بنحبهم حوالينا
اصلى متاءثره بموضوع مروه تامر الى عامله 5 حصالات هههههههههههههه
وتبقى بنيه تهادو تحابو
مره للزوج للام للءقارب يعنى حاجه مش مكلفه
توك مثلا لعبه شرلب للزوج اقلام
والهديه بتفرح جدا انتو ايه رايكو


ورضو عليا فى موضوع المناسبه الى عندى ضرورى

وشكرا يا بنات على وصفات المشروم

ميمسى روشانا
شكرا يا جميل
المحبة للرسول
السلام عليكم ازيكم يا بنات عاملين ايه ام سوسو كعادتك دائما متشكره قوى على سؤالك وعلى رسالتك الرقيقه بجد فرحت قوى بيها الحمد لله ولا استطيع الا ان احمد الله واثنى عليه طبعا الظروف لسه ولكنى اطمع فى رحمه الله عز وجل واحسن الظن به والله احنا ملناش الا ربنا وبسرعه طبعا ام شهاب استغفرى كتير ولعله خير وربنا يشفى مرضاكم يا رب العالمين عطر سلامه يوسف وحاولى فى العسل والليمون الايام الى مش بدى لولادى فيها الاقى حنفيه الرشح اشتغلت والسخونيه كمان عروس ربنا يروق بالله لميا بوسى دوللى وعقبال 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 سنه رانيا اسبانش عودا حميدا ام البنات يا رب يطمنكم على بابا ويشفيه ىشفاءا لا يغادر سقما طبعا انا لم اقراء اللفات كله وسلامى لكل البنات كلهم من غير اسامى عشان منساس حد
السلام عليكم ازيكم يا بنات عاملين ايه ام سوسو كعادتك دائما متشكره قوى على سؤالك وعلى رسالتك...
memsi
اخبارك اية يا جميلة
و شكرا على سؤالك عنى ربنا ما يحرمنا من الصحبة دى ابدااااا

بوتا
الاحاديث جميلة قوى 000 فى ميزان حسناتك باذن الله
بالنسبة للجنزبيل بجد انا عن تجربة شخصية ليا ررررروعة كمان لو اضفناة مع القرفة طعمة بيتحسن و كمان بيساعد على حرق الدهون للناس اللى عايزين يخسوا زى حلاتى:D


مدام وائل

و الله اللى كتبتية دا جاى فى وقتة تمااااام و فعلا اغلبنا محتاجينة

و بالنسبة لتعليم ابنك الحمام معلش لازم تستحملى شوية و صدقينى التعود بيفرق من طفل لطفل
يعنى فية طفل من اول 3 ايام بياخد على الوضع حتى باليل لو لبستية البامبرز بتقومى تلاقية ناشف
و فية طفل ما بيقدر يتحكم 000 استحملى و الله عارفة المعناة دى بس ربنا يعينك يا رب


عطر الشموع
سلامة يويو الف سلامة
خدى بالك منة لان فعلا تكرار اللوز و السخونية بيهدوا الطفل و لو احتاج يعملها ما تخافيش ابن اختى عملها و بقا دلوقتى زى الفل

اهم حاجة لما يبقا عندوا سخونية بلاش لبن يا جميل لانوا هيرجعة و خليكى فى السوايل الخفيفة و حاولى تدهالوا شويو شوية عشان اكيد هيبقا رافضها

و كمان العسل مع اللمون دا اساسا سبحان الله مضاد حيوى طبيعى ادهولوا كوقاية و ان شاء الله تشوفية زى الفل باذن الله
المحبة للرسول
memsi اخبارك اية يا جميلة و شكرا على سؤالك عنى ربنا ما يحرمنا من الصحبة دى ابدااااا بوتا الاحاديث جميلة قوى 000 فى ميزان حسناتك باذن الله بالنسبة للجنزبيل بجد انا عن تجربة شخصية ليا ررررروعة كمان لو اضفناة مع القرفة طعمة بيتحسن و كمان بيساعد على حرق الدهون للناس اللى عايزين يخسوا زى حلاتى:D مدام وائل و الله اللى كتبتية دا جاى فى وقتة تمااااام و فعلا اغلبنا محتاجينة و بالنسبة لتعليم ابنك الحمام معلش لازم تستحملى شوية و صدقينى التعود بيفرق من طفل لطفل يعنى فية طفل من اول 3 ايام بياخد على الوضع حتى باليل لو لبستية البامبرز بتقومى تلاقية ناشف و فية طفل ما بيقدر يتحكم 000 استحملى و الله عارفة المعناة دى بس ربنا يعينك يا رب عطر الشموع سلامة يويو الف سلامة خدى بالك منة لان فعلا تكرار اللوز و السخونية بيهدوا الطفل و لو احتاج يعملها ما تخافيش ابن اختى عملها و بقا دلوقتى زى الفل اهم حاجة لما يبقا عندوا سخونية بلاش لبن يا جميل لانوا هيرجعة و خليكى فى السوايل الخفيفة و حاولى تدهالوا شويو شوية عشان اكيد هيبقا رافضها و كمان العسل مع اللمون دا اساسا سبحان الله مضاد حيوى طبيعى ادهولوا كوقاية و ان شاء الله تشوفية زى الفل باذن الله
memsi اخبارك اية يا جميلة و شكرا على سؤالك عنى ربنا ما يحرمنا من الصحبة دى ابدااااا ...
ام شهاب

اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفاء لايغادر سقما
اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفا لايغادر سقما
اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفاء لايغادر سقما
اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفاء لايغادر سقما
اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفاء لايغادر سقما
اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفاء لايغادر سقما
اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفيهم شفاء لايغادر سقما

لمياء
ربنا يفرجها عليكى باذن الله

و كل سنة و بنوتك بخير 00 و كويس انك عملتى كدا اهو تفرحيها
و ان شاء الله المشوار يعدى على خير و طمنينا عنك


حبيبة اوسو

اية يا بنتى فييييينك مش بشوفك على المسنجر لية
عيزاكى كدا تنورى يا قمر و باذن الله كل المشاكل هتتحل
و الله لو الواحد فضل مستسلم للى هو فية هيكبر مليون سنة

بخصوص موضوع سلفتك

حاولى زى ما البنات قالولك انك تروحى بنية صلة الرحم و ارضاء الزوج لان دول اهل زوجك
و ما تقعديش كتير000 و بردوا ما تمشيش بدرى قوى عشان ما يفتكروش اى حاجة اصل انا يا بنتى بعانى من دا جدااا
و لا كدا عاجب و لا كدا عاجب
ام البنات المصرية
المحبه للرسول صباح الخير عامله يارب تكونى احسن
حبيبه انا اقتنعت برايك جد جدا وعندى سؤال على حاجة لسه بدرى عليه وفى علم الغيب نفسى اعمل فرح كبير وحلو لبناتى مش عارفةة مدى الحرمانيه فيه هذا انا اخويا عمل فرح فى مسجد فى مدينه نصر مكان للعروس ومكان للعروسه بس انا ماحستش بالفرحة