omyosef
omyosef
ام سهيله ازيك يا حبيبتي وازاي ولادك بجد واحشاني اوي ......... اخبار الحفظ ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لميا مالك بس ياجميل قلقانه ليه اتوكلي علي ربنا انتي رايحه تعملي خير احسنس الظن بالله وجمدي قلبك علي رأي ام البنات

حبيبه ... انا عايزه اعرف ليه بنعتبر اننا لما نحتفل بيوم للام اننا مش بنهاديها او نبرها باقي الايام ما انا ممكن اكون جايبالها حاجه قبلها بشهر مثلا بس لازم اجيب في اليوم ده ايه المشكله وايه المشكله برضه اني اعمل مناسبات في بيتي لجوزي واولادي تبقي بتاعتنا احنا بس ومايكونش فيها حاجه تغضب ربنا بالعكس زي ماانتي قولتي نخلي النيه صلة رحم
وبعدين احنا دينا ملم بكل حاجه فعلا بس ده مالوش علاقه بالاحتفال وفي حاجات كتير العلماء بيقيسوها علي حاجات تانيه ماكانتش موجوده زمان يعني تفتكري انه الرسول عليه الصلاة والسلام كان هينهي عن ادخال البهجه علي الام او الاولاد
هي المشكله ف كلمة عيد خلاص احنا مش بنعتبره عيد هي مناسبات سعيده بنفتكرها
طبعا الحرام اني مثلا احتفل برأس السنه والكريسماس واعياد غير المسلمين والكلام في ده واضح وصريح
معلش انا فعلا نفسي اتكلم في الموضوع ده ومش نعتبره جدل قد ما يكون تبادل اراء وبحث للمعلومات يمكن اكون انا علي خطأ وفي حاجه مااعرفهاش
mado2006
mado2006
السلام عليكم
ازيكم يا بنات
انا بطمنكم عليه وانا والله الحمد لله كويسه
وجزاكم الله خير على سؤالكم عليه بس عشان تبقو عارفين الظروف
انا بقعد عند بابا نصف الاسبوع تقريبا ولما برجع بتابع معاكم يعنى انبارح قرات 40 صفحه ما شاء الله عليكم
وطول ما انا بقرا نفسى اقول كلام كتييير بس الوقت بيجرى ومش بلحق ارد
كل كلامكم فى جميع المواضيع جميل جدا وبستفيد منه
وربنا يجعلها فى موازين حسناتكم
ماما زوزو روح قلبى اطمنى عليه انا كويسه ويا ريت تطمنينا عليكى
رانيا حمد لله على السلام انا عارفه انك مش هتختخسرى نفسك فينا
عروس حبيبه قلبى وحشااااااااانى ووقفتك جنبى على راسى من فوق ربنا يفك كربك يا رب
زوجه مصريه بجد يا ريت تطمنينا عليكى يا رب يكون خير
ام يوسف والرمال جزاكم الله خير على رسايلكم اللى رفعت معنوياتى بجد
ام البنات وحشااانى بجد وبحب شخصيتك جدا ربنا يبارك فى اسرتك يا رب
نيرفانا حبيبه قلبى وحشانى انت وايناس وسما جدا
روشانا وهايا ورونى ولميا وحبيبه وام مريم وام سوسو ومرمر منورين التجمع وبفرح لما بطمن عليكم
منى مش شيفاها ظاهرة يا رب المانع خير واكيد اكيد ناسيه حد وممكن يكون قريب قوى منى يا رب ما حد يزعل لانى بكتب بسرعه عشان اعمل الغدا
انجى الف سلامه على ابنك ربنا يطمنك عليه وعايزة اعرفك انى عندى اسئله اكتر من الاول ما انا مبقاش ليه غيركم اسئله استحملونى بقى

سلام للجميع ولى عوده ان شاء الله
من حق ايمان ازيك يا حبوبه على فكرة تعويد الاولاد الحمام فى البدايه وهما واقفين اسهل ليهم بكتيير
وبعد كده عوديه وهو قاعد
معلش طولت عليكم سلاااام
اخر مرة
الف مبروك لاخوكى يا بلو روز وربنا يتمم بخير
omyosef
omyosef
بلو روز ازيك ياحبيبتي ربنا ييسرلك الحال يارب

هييييييييييييييه مادو جت يابنتي والله بتوحشينا عرفنا انك مش فاضيه كتير ربنا يعينك يارب بس برضه اكتبي كلمتين اسألي وخلاص علي العموم سماح المره دي عشان خاطر بابا اممممممممممممواه:heart:
حبيبه اوسو
حبيبه اوسو
المحبه للرسول
شكرا على سؤالك بس انا كان فى حد تعبان عندنا هو دا الى كان شاغلنى
ام يوسف خلاص يا عسول
ممكن تبحثى اكتر فى الموضوع
وان شاء الله ربنا هيدلك على الصح
ام ابنات
انتى عندك حق فى موضوع الافراح
بس عارفه فيه اماكن زى دمياط الفرح الاسلامى منتشر جدا فيها
وبياجرو قاعه فاخمه على حدود الامكانيات وكل حاجه زى الفرح العادى كوافير وفستان عريان وميكب
ودى جى بس اسلامى ىواغانى حلو ه بتاعه افراح
والرجاله فى المسجد ولما العريس جه دخل للعروسه وكل الناس نزلت النقاب
الدين اننا نفرح ونتبسط بس منعملش حاجه غلط
ولا انتى عاجبك السلاطه الى بتحصل فى الافراح رجاله على ستات ويصورو البنات بالتليفون الى بيرقصو وما خفى
ومن ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه
واكيد ان شاء الله على ايام البنات
يكون الفرح الاسلامى انتشر اكتر من دلوقتى
والقاعات تكون احسن
وتعملى فرح لبناتك محصلش ونيجى ان شاء الله
سلامى لكل البنات
احسن اللبن طف وانا بكلمكم
ام البنات المصرية
مادو انا فرحت قوى لما لاقيتك شاركتى ربنا يعنيك على خدمة بابا ويجعله فى ميزان حسناتك
حبيبه يارب يفك كربك وكل بنات القعدة ويفرحنا كلنا باولادنا زمان ياحبيبه لمكا كنت اتفرج على السلطه الى قولتى عليها كنت بانبهر بس عمرى ماحبيت الرقص ومبحش اتصور بس الجو كان يعجبنى بس مع القرب من الله اختلفت الاشياء معايا ويارب يرزق البنات الزوج الامين والهدايه
اميوسف ياجميل ولا سلام ولا كلام انا مقموصة