السلام عليكم
ازيكم يا بنات
انا بطمنكم عليه وانا والله الحمد لله كويسه
وجزاكم الله خير على سؤالكم عليه بس عشان تبقو عارفين الظروف
انا بقعد عند بابا نصف الاسبوع تقريبا ولما برجع بتابع معاكم يعنى انبارح قرات 40 صفحه ما شاء الله عليكم
وطول ما انا بقرا نفسى اقول كلام كتييير بس الوقت بيجرى ومش بلحق ارد
كل كلامكم فى جميع المواضيع جميل جدا وبستفيد منه
وربنا يجعلها فى موازين حسناتكم
ماما زوزو روح قلبى اطمنى عليه انا كويسه ويا ريت تطمنينا عليكى
رانيا حمد لله على السلام انا عارفه انك مش هتختخسرى نفسك فينا
عروس حبيبه قلبى وحشااااااااانى ووقفتك جنبى على راسى من فوق ربنا يفك كربك يا رب
زوجه مصريه بجد يا ريت تطمنينا عليكى يا رب يكون خير
ام يوسف والرمال جزاكم الله خير على رسايلكم اللى رفعت معنوياتى بجد
ام البنات وحشااانى بجد وبحب شخصيتك جدا ربنا يبارك فى اسرتك يا رب
نيرفانا حبيبه قلبى وحشانى انت وايناس وسما جدا
روشانا وهايا ورونى ولميا وحبيبه وام مريم وام سوسو ومرمر منورين التجمع وبفرح لما بطمن عليكم
منى مش شيفاها ظاهرة يا رب المانع خير واكيد اكيد ناسيه حد وممكن يكون قريب قوى منى يا رب ما حد يزعل لانى بكتب بسرعه عشان اعمل الغدا
انجى الف سلامه على ابنك ربنا يطمنك عليه وعايزة اعرفك انى عندى اسئله اكتر من الاول ما انا مبقاش ليه غيركم اسئله استحملونى بقى
سلام للجميع ولى عوده ان شاء الله
من حق ايمان ازيك يا حبوبه على فكرة تعويد الاولاد الحمام فى البدايه وهما واقفين اسهل ليهم بكتيير
وبعد كده عوديه وهو قاعد
معلش طولت عليكم سلاااام
اخر مرة
الف مبروك لاخوكى يا بلو روز وربنا يتمم بخير
mado2006
•
omyosef
•
بلو روز ازيك ياحبيبتي ربنا ييسرلك الحال يارب
هييييييييييييييه مادو جت يابنتي والله بتوحشينا عرفنا انك مش فاضيه كتير ربنا يعينك يارب بس برضه اكتبي كلمتين اسألي وخلاص علي العموم سماح المره دي عشان خاطر بابا اممممممممممممواه:heart:
هييييييييييييييه مادو جت يابنتي والله بتوحشينا عرفنا انك مش فاضيه كتير ربنا يعينك يارب بس برضه اكتبي كلمتين اسألي وخلاص علي العموم سماح المره دي عشان خاطر بابا اممممممممممممواه:heart:
المحبه للرسول
شكرا على سؤالك بس انا كان فى حد تعبان عندنا هو دا الى كان شاغلنى
ام يوسف خلاص يا عسول
ممكن تبحثى اكتر فى الموضوع
وان شاء الله ربنا هيدلك على الصح
ام ابنات
انتى عندك حق فى موضوع الافراح
بس عارفه فيه اماكن زى دمياط الفرح الاسلامى منتشر جدا فيها
وبياجرو قاعه فاخمه على حدود الامكانيات وكل حاجه زى الفرح العادى كوافير وفستان عريان وميكب
ودى جى بس اسلامى ىواغانى حلو ه بتاعه افراح
والرجاله فى المسجد ولما العريس جه دخل للعروسه وكل الناس نزلت النقاب
الدين اننا نفرح ونتبسط بس منعملش حاجه غلط
ولا انتى عاجبك السلاطه الى بتحصل فى الافراح رجاله على ستات ويصورو البنات بالتليفون الى بيرقصو وما خفى
ومن ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه
واكيد ان شاء الله على ايام البنات
يكون الفرح الاسلامى انتشر اكتر من دلوقتى
والقاعات تكون احسن
وتعملى فرح لبناتك محصلش ونيجى ان شاء الله
سلامى لكل البنات
احسن اللبن طف وانا بكلمكم
شكرا على سؤالك بس انا كان فى حد تعبان عندنا هو دا الى كان شاغلنى
ام يوسف خلاص يا عسول
ممكن تبحثى اكتر فى الموضوع
وان شاء الله ربنا هيدلك على الصح
ام ابنات
انتى عندك حق فى موضوع الافراح
بس عارفه فيه اماكن زى دمياط الفرح الاسلامى منتشر جدا فيها
وبياجرو قاعه فاخمه على حدود الامكانيات وكل حاجه زى الفرح العادى كوافير وفستان عريان وميكب
ودى جى بس اسلامى ىواغانى حلو ه بتاعه افراح
والرجاله فى المسجد ولما العريس جه دخل للعروسه وكل الناس نزلت النقاب
الدين اننا نفرح ونتبسط بس منعملش حاجه غلط
ولا انتى عاجبك السلاطه الى بتحصل فى الافراح رجاله على ستات ويصورو البنات بالتليفون الى بيرقصو وما خفى
ومن ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه
واكيد ان شاء الله على ايام البنات
يكون الفرح الاسلامى انتشر اكتر من دلوقتى
والقاعات تكون احسن
وتعملى فرح لبناتك محصلش ونيجى ان شاء الله
سلامى لكل البنات
احسن اللبن طف وانا بكلمكم
مادو انا فرحت قوى لما لاقيتك شاركتى ربنا يعنيك على خدمة بابا ويجعله فى ميزان حسناتك
حبيبه يارب يفك كربك وكل بنات القعدة ويفرحنا كلنا باولادنا زمان ياحبيبه لمكا كنت اتفرج على السلطه الى قولتى عليها كنت بانبهر بس عمرى ماحبيت الرقص ومبحش اتصور بس الجو كان يعجبنى بس مع القرب من الله اختلفت الاشياء معايا ويارب يرزق البنات الزوج الامين والهدايه
اميوسف ياجميل ولا سلام ولا كلام انا مقموصة
حبيبه يارب يفك كربك وكل بنات القعدة ويفرحنا كلنا باولادنا زمان ياحبيبه لمكا كنت اتفرج على السلطه الى قولتى عليها كنت بانبهر بس عمرى ماحبيت الرقص ومبحش اتصور بس الجو كان يعجبنى بس مع القرب من الله اختلفت الاشياء معايا ويارب يرزق البنات الزوج الامين والهدايه
اميوسف ياجميل ولا سلام ولا كلام انا مقموصة
الصفحة الأخيرة
لميا مالك بس ياجميل قلقانه ليه اتوكلي علي ربنا انتي رايحه تعملي خير احسنس الظن بالله وجمدي قلبك علي رأي ام البنات
حبيبه ... انا عايزه اعرف ليه بنعتبر اننا لما نحتفل بيوم للام اننا مش بنهاديها او نبرها باقي الايام ما انا ممكن اكون جايبالها حاجه قبلها بشهر مثلا بس لازم اجيب في اليوم ده ايه المشكله وايه المشكله برضه اني اعمل مناسبات في بيتي لجوزي واولادي تبقي بتاعتنا احنا بس ومايكونش فيها حاجه تغضب ربنا بالعكس زي ماانتي قولتي نخلي النيه صلة رحم
وبعدين احنا دينا ملم بكل حاجه فعلا بس ده مالوش علاقه بالاحتفال وفي حاجات كتير العلماء بيقيسوها علي حاجات تانيه ماكانتش موجوده زمان يعني تفتكري انه الرسول عليه الصلاة والسلام كان هينهي عن ادخال البهجه علي الام او الاولاد
هي المشكله ف كلمة عيد خلاص احنا مش بنعتبره عيد هي مناسبات سعيده بنفتكرها
طبعا الحرام اني مثلا احتفل برأس السنه والكريسماس واعياد غير المسلمين والكلام في ده واضح وصريح
معلش انا فعلا نفسي اتكلم في الموضوع ده ومش نعتبره جدل قد ما يكون تبادل اراء وبحث للمعلومات يمكن اكون انا علي خطأ وفي حاجه مااعرفهاش