POOOTA
•
ميرو ازيك وازاى ولادك ان شاء الله يكونوا بخير انا زيك بستعمل سيلك ابيل من حوالى 13 سنه ومش بحب استعمل اى حاجه تانيه وجربت كل الوسائل الاخرى حتى شرائح الشمع ومحبيتش غيرها وبعدين على المدى الشعر بيقل خالص لدرجه انه بيبقى زى الوبر اكيد فاهمه يعنى مش بتشاف او ممكن من قلته كانه مش موجود طبعا انا مش قادره اوضح اكتر :D
POOOTA
•
رب اغفر لي ولوالدي، رب ارحمهما كما ربياني صغيرا
نعتذر على الإطالة لأهمية الحديث: عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ الله عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: "يَجْمَعُ اللَّهُ النَّاسَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ ثُمَّ يَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ رَبُّ الْعَالَمِينَ فَيَقُولُ أَلَا يَتْبَعُ كُلُّ إِنْسَانٍ مَا كَانُوا يَعْبُدُونَهُ فَيُمَثَّلُ لِصَاحِبِ الصَّلِيبِ صَلِيبُهُ وَلِصَاحِبِ التَّصَاوِيرِ تَصَاوِيرُهُ وَلِصَاحِبِ النَّارِ نَارُهُ فَيَتْبَعُونَ مَا كَانُوا يَعْبُدُونَ وَيَبْقَى الْمُسْلِمُونَ فَيَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ رَبُّ الْعَالَمِينَ فَيَقُولُ أَلَا تَتَّبِعُونَ النَّاسَ فَيَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ اللَّهُ رَبُّنَا هَذَا مَكَانُنَا حَتَّى نَرَى رَبَّنَا وَهُوَ يَأْمُرُهُمْ وَيُثَبِّتُهُمْ ثُمَّ يَتَوَارَى ثُمَّ يَطَّلِعُ فَيَقُولُ أَلَا تَتَّبِعُونَ النَّاسَ فَيَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ اللَّهُ رَبُّنَا وَهَذَا مَكَانُنَا حَتَّى نَرَى رَبَّنَا وَهُوَ يَأْمُرُهُمْ وَيُثَبِّتُهُمْ" قَالُوا: وَهَلْ نَرَاهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: "وَهَلْ تُضَارُّونَ فِي رُؤْيَةِ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ" قَالُوا: لَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: "فَإِنَّكُمْ لَا تُضَارُّونَ فِي رُؤْيَتِهِ تِلْكَ السَّاعَةَ ثُمَّ يَتَوَارَى ثُمَّ يَطَّلِعُ فَيُعَرِّفُهُمْ نَفْسَهُ ثُمَّ يَقُولُ أَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّبِعُونِي فَيَقُومُ الْمُسْلِمُونَ وَيُوضَعُ الصِّرَاطُ فَيَمُرُّونَ عَلَيْهِ مِثْلَ جِيَادِ الْخَيْلِ وَالرِّكَابِ وَقَوْلُهُمْ عَلَيْهِ: سَلِّمْ سَلِّمْ وَيَبْقَى أَهْلُ النَّارِ فَيُطْرَحُ مِنْهُمْ فِيهَا فَوْجٌ ثُمَّ يُقَالُ: هَلْ امْتَلَأْتِ فَتَقُولُ: هَلْ مِنْ مَزِيدٍ ثُمَّ يُطْرَحُ فِيهَا فَوْجٌ فَيُقَالُ: هَلْ امْتَلَأْتِ فَتَقُولُ: هَلْ مِنْ مَزِيدٍ حَتَّى إِذَا أُوعِبُوا فِيهَا وَضَعَ الرَّحْمَنُ قَدَمَهُ فِيهَا وَأَزْوَى بَعْضَهَا إِلَى بَعْضٍ ثُمَّ قَالَ: قَطْ قَالَتْ: قَطْ قَطْ فَإِذَا أَدْخَلَ اللَّهُ أَهْلَ الْجَنَّةِ الْجَنَّةَ وَأَهْلَ النَّارِ النَّارَ قَالَ: أُتِيَ بِالْمَوْتِ مُلَبَّبًا فَيُوقَفُ عَلَى السُّورِ بَيْنَ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَأَهْلِ النَّارِ ثُمَّ يُقَالُ: يَا أَهْلَ الْجَنَّةِ فَيَطَّلِعُونَ خَائِفِينَ ثُمَّ يُقَالُ: يَا أَهْلَ النَّارِ فَيَطَّلِعُونَ مُسْتَبْشِرِينَ يَرْجُونَ الشَّفَاعَةَ فَيُقَالُ لِأَهْلِ الْجَنَّةِ وَأَهْلِ النَّارِ هَلْ تَعْرِفُونَ هَذَا فَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ وَهَؤُلَاءِ: قَدْ عَرَفْنَاهُ هُوَ الْمَوْتُ الَّذِي وُكِّلَ بِنَا فَيُضْجَعُ فَيُذْبَحُ ذَبْحًا عَلَى السُّورِ الَّذِي بَيْنَ الْجَنَّةِ وَالنَّارِ ثُمَّ يُقَالُ: يَا أَهْلَ الْجَنَّةِ خُلُودٌ لَا مَوْتَ وَيَا أَهْلَ النَّارِ خُلُودٌ لَا مَوْتَ". أخرجه الترمذي (4/691 ، رقم 2557) وقال : حسن صحيح وصححه الألباني (تخريج الطحاوية، 576). ووردت روايات كثيرة وكثيرة جدا في رؤية الله عز وجل يوم القيامة والصراط والجنة والنار ولكن لم نسقها لطولها، أنظر مثلا: الطيالسي (ص 289 ، رقم 2179) ، وأحمد (3/16 ، رقم 11143) ، والبخاري (4/1671 ، رقم 4305) ، ومسلم (1/167 ، رقم 183) ، وابن ماجه (1/63 ، رقم 179). وتجدها على هذا الرابط:
نعتذر على الإطالة لأهمية الحديث: عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ الله عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: "يَجْمَعُ اللَّهُ النَّاسَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ ثُمَّ يَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ رَبُّ الْعَالَمِينَ فَيَقُولُ أَلَا يَتْبَعُ كُلُّ إِنْسَانٍ مَا كَانُوا يَعْبُدُونَهُ فَيُمَثَّلُ لِصَاحِبِ الصَّلِيبِ صَلِيبُهُ وَلِصَاحِبِ التَّصَاوِيرِ تَصَاوِيرُهُ وَلِصَاحِبِ النَّارِ نَارُهُ فَيَتْبَعُونَ مَا كَانُوا يَعْبُدُونَ وَيَبْقَى الْمُسْلِمُونَ فَيَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ رَبُّ الْعَالَمِينَ فَيَقُولُ أَلَا تَتَّبِعُونَ النَّاسَ فَيَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ اللَّهُ رَبُّنَا هَذَا مَكَانُنَا حَتَّى نَرَى رَبَّنَا وَهُوَ يَأْمُرُهُمْ وَيُثَبِّتُهُمْ ثُمَّ يَتَوَارَى ثُمَّ يَطَّلِعُ فَيَقُولُ أَلَا تَتَّبِعُونَ النَّاسَ فَيَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْكَ اللَّهُ رَبُّنَا وَهَذَا مَكَانُنَا حَتَّى نَرَى رَبَّنَا وَهُوَ يَأْمُرُهُمْ وَيُثَبِّتُهُمْ" قَالُوا: وَهَلْ نَرَاهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: "وَهَلْ تُضَارُّونَ فِي رُؤْيَةِ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ" قَالُوا: لَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: "فَإِنَّكُمْ لَا تُضَارُّونَ فِي رُؤْيَتِهِ تِلْكَ السَّاعَةَ ثُمَّ يَتَوَارَى ثُمَّ يَطَّلِعُ فَيُعَرِّفُهُمْ نَفْسَهُ ثُمَّ يَقُولُ أَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّبِعُونِي فَيَقُومُ الْمُسْلِمُونَ وَيُوضَعُ الصِّرَاطُ فَيَمُرُّونَ عَلَيْهِ مِثْلَ جِيَادِ الْخَيْلِ وَالرِّكَابِ وَقَوْلُهُمْ عَلَيْهِ: سَلِّمْ سَلِّمْ وَيَبْقَى أَهْلُ النَّارِ فَيُطْرَحُ مِنْهُمْ فِيهَا فَوْجٌ ثُمَّ يُقَالُ: هَلْ امْتَلَأْتِ فَتَقُولُ: هَلْ مِنْ مَزِيدٍ ثُمَّ يُطْرَحُ فِيهَا فَوْجٌ فَيُقَالُ: هَلْ امْتَلَأْتِ فَتَقُولُ: هَلْ مِنْ مَزِيدٍ حَتَّى إِذَا أُوعِبُوا فِيهَا وَضَعَ الرَّحْمَنُ قَدَمَهُ فِيهَا وَأَزْوَى بَعْضَهَا إِلَى بَعْضٍ ثُمَّ قَالَ: قَطْ قَالَتْ: قَطْ قَطْ فَإِذَا أَدْخَلَ اللَّهُ أَهْلَ الْجَنَّةِ الْجَنَّةَ وَأَهْلَ النَّارِ النَّارَ قَالَ: أُتِيَ بِالْمَوْتِ مُلَبَّبًا فَيُوقَفُ عَلَى السُّورِ بَيْنَ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَأَهْلِ النَّارِ ثُمَّ يُقَالُ: يَا أَهْلَ الْجَنَّةِ فَيَطَّلِعُونَ خَائِفِينَ ثُمَّ يُقَالُ: يَا أَهْلَ النَّارِ فَيَطَّلِعُونَ مُسْتَبْشِرِينَ يَرْجُونَ الشَّفَاعَةَ فَيُقَالُ لِأَهْلِ الْجَنَّةِ وَأَهْلِ النَّارِ هَلْ تَعْرِفُونَ هَذَا فَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ وَهَؤُلَاءِ: قَدْ عَرَفْنَاهُ هُوَ الْمَوْتُ الَّذِي وُكِّلَ بِنَا فَيُضْجَعُ فَيُذْبَحُ ذَبْحًا عَلَى السُّورِ الَّذِي بَيْنَ الْجَنَّةِ وَالنَّارِ ثُمَّ يُقَالُ: يَا أَهْلَ الْجَنَّةِ خُلُودٌ لَا مَوْتَ وَيَا أَهْلَ النَّارِ خُلُودٌ لَا مَوْتَ". أخرجه الترمذي (4/691 ، رقم 2557) وقال : حسن صحيح وصححه الألباني (تخريج الطحاوية، 576). ووردت روايات كثيرة وكثيرة جدا في رؤية الله عز وجل يوم القيامة والصراط والجنة والنار ولكن لم نسقها لطولها، أنظر مثلا: الطيالسي (ص 289 ، رقم 2179) ، وأحمد (3/16 ، رقم 11143) ، والبخاري (4/1671 ، رقم 4305) ، ومسلم (1/167 ، رقم 183) ، وابن ماجه (1/63 ، رقم 179). وتجدها على هذا الرابط:
موضوع البيبى
انا بنتي 3 سنين وبتعمل وهى نايمه كل يوم تقريباوغلبت معاها طب دى اعمل لها ايه
ميرو
ممكن نبدا معاهم الموضوع ايه رايك لما نرن عى بعض ونرجع الذى مضى ههههههههههه
وممكن لما يتصل انك ترققى فى صوتك وتدلعى وانتى بتتكلمى
اوتبعتى رساله فيها كلمه واحده بحبك وحشتنى كده يعنى خليه يحب مكالمتك او يفرح لما يقراء الرساله واكيد هو لازم يبادلك
يعنى نمثل عليهم ونجيبها من ناحيه تانيه واحنا فى نفس الوقت طبعا هنتبسط
موضوع السويت
انا بعمل بالسويت
واحده صاحبتى بس مدلعه نفسها على الاخر
بتقول انه بتعمل بالسويت وبعد كده كل يومين تلاته وهى فى حجرتها قبل ما تنام تعمل بالبراون بتبقى اسهل لانها اول باول
وانا بحاول استعمل نبات السعد هو مقرف فى استعماله وعايز مداومه يعنى انا بقالى 3 سنين بستعمله بس مش بانتظام على طول قلل حوالى ربع الكميه فعلا يا بنات هو عايز مداومه ونتائجه هايله
وفيه مخدر رش اقترح ان ممكن استخدامه قبل البراون فى المنطقه الحساسه
وسمعت اان البراون بتحفز خلايا معينه فى الجسم تؤدى الى ظهور عوامل مسرطنه الله اعلم انا مش متاكده
بس هنعمل ايه
باقى البنات بصبح عليكم كلكم
انا النهارده ان شاء الله نويت اكون اكثر ايجابيه
صحيت رنيت كل كل الارقام الموجوده فى موبايلى الى بيسال والى مش بيسال وناويه اروح المناسبه ابتغى مرضات الله واصفى نيتى لله وصله رحم وادخال السرور عى مسلم بس يارب مفيش حاجه تضايقنى ولما ارجه هحكلكم
انا بنتي 3 سنين وبتعمل وهى نايمه كل يوم تقريباوغلبت معاها طب دى اعمل لها ايه
ميرو
ممكن نبدا معاهم الموضوع ايه رايك لما نرن عى بعض ونرجع الذى مضى ههههههههههه
وممكن لما يتصل انك ترققى فى صوتك وتدلعى وانتى بتتكلمى
اوتبعتى رساله فيها كلمه واحده بحبك وحشتنى كده يعنى خليه يحب مكالمتك او يفرح لما يقراء الرساله واكيد هو لازم يبادلك
يعنى نمثل عليهم ونجيبها من ناحيه تانيه واحنا فى نفس الوقت طبعا هنتبسط
موضوع السويت
انا بعمل بالسويت
واحده صاحبتى بس مدلعه نفسها على الاخر
بتقول انه بتعمل بالسويت وبعد كده كل يومين تلاته وهى فى حجرتها قبل ما تنام تعمل بالبراون بتبقى اسهل لانها اول باول
وانا بحاول استعمل نبات السعد هو مقرف فى استعماله وعايز مداومه يعنى انا بقالى 3 سنين بستعمله بس مش بانتظام على طول قلل حوالى ربع الكميه فعلا يا بنات هو عايز مداومه ونتائجه هايله
وفيه مخدر رش اقترح ان ممكن استخدامه قبل البراون فى المنطقه الحساسه
وسمعت اان البراون بتحفز خلايا معينه فى الجسم تؤدى الى ظهور عوامل مسرطنه الله اعلم انا مش متاكده
بس هنعمل ايه
باقى البنات بصبح عليكم كلكم
انا النهارده ان شاء الله نويت اكون اكثر ايجابيه
صحيت رنيت كل كل الارقام الموجوده فى موبايلى الى بيسال والى مش بيسال وناويه اروح المناسبه ابتغى مرضات الله واصفى نيتى لله وصله رحم وادخال السرور عى مسلم بس يارب مفيش حاجه تضايقنى ولما ارجه هحكلكم
omyosef
•
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صباح الخير عليكم كلكم
النهارده الجو وحش اوي تراب وغيوم ربنا يستر كنا عايزين نخرج امبارح كان الجو حلو وجوزي مارديش يخرجنا
انا بجد ماسكه اعصابي علي الاخر قمت قلتله مش هعمل اكل وخرج يجيب من بره
بس بجد حرام اجنا طول الاسبوع محبوسين مش بنشوف حد وبنستني الاجازه بفارغ صبر
ربنا يسهل لو الجو ظبط شويه احاول اقنعه نروح اي مول وخلاص
يالا سلام دلوقتي
صباح الخير عليكم كلكم
النهارده الجو وحش اوي تراب وغيوم ربنا يستر كنا عايزين نخرج امبارح كان الجو حلو وجوزي مارديش يخرجنا
انا بجد ماسكه اعصابي علي الاخر قمت قلتله مش هعمل اكل وخرج يجيب من بره
بس بجد حرام اجنا طول الاسبوع محبوسين مش بنشوف حد وبنستني الاجازه بفارغ صبر
ربنا يسهل لو الجو ظبط شويه احاول اقنعه نروح اي مول وخلاص
يالا سلام دلوقتي
الصفحة الأخيرة