rawanyo
rawanyo
ام سوسو طريقتي في المسقعه زي بتاعة هبه بالظبط وبالهنا والشفا وانا كنتوا في بالي وانا هناك لما كنت في الحرم لكن المره اللي فاتت مدخلتش

انجي قوليلي المسك بتستعمليه بس بعد الطهاره ولا بتستعمليه اكتر من كده

enn واضح ان عندنا مشاكل شبه بعض انا كمان عندي موضوع الشيب ده وراثه ولسه عروس كانت قايلالي علي وصفه لكن كان فيها حنه بس انا عامله هاي لايت بس برضه كنت شفت وصفه في موقع لك وكاتبين عن حاجه اسمها كبت وبتشكر فها بس انت لو بتستعملي الحنه فده عادي مع الحمل متهيالي مفيش مشكله

وديه خلطه لاقيته
االمهم في ذاك اليوم سوينا في الليل الخلطه والمكونه من
في حالة الشعر الوسط الي يكون تحت الكتف بشوي تحطين 4 فنجان كتم + 2 علبة زبادي (حجم صغير) مع إضافة نص ملعقة طعام زيت وفي حاله ماتحسين إن الكتم جااامد ومو قاعد ينخلط وثقيل حاولي تخلطين اكثر .. وإذا ظل جامد .. ضيفي عليه اشوي ماي ربع فنجان (بس لاتكثيرن عشان مايصير مويه .. بعدين مايصبغ زين ) .......
انزين نكمل .. وبنت خالتي حطيت لها 6 فنجان كتم +3 علبة روب حجم صغير لأن شعرها اغلظ مني رغم إن انا وياها نفس الطول تقريباً ..اهي خلته ساعتين وأنا ساعه ونص يمكن .. (يعني ساعه مابعد الحط + ساعة الحط) اهو المفروض اخليها ساعتين بعد ماحطه بس انا كنت مستعجله !
طبعاً نسيت اقول لكم إن للكتم ريحه قويه تشبه ريحته الأعشاب بس والله تهوووون عن الحنا


بووتا وميمسي ودموع وام البنات وهايا ورانيا وكنزي وكهرمانه وكل البنات بحبكوا كلكوا
عطر الشموع
عطر الشموع
enn enn :
عروس...عملت البسكويت بتاعك اميارح وطلع تحفة انوجى حبيبة قلبى....ايه اخبارك يا قمر...عندى ليكى كام سؤال "بصى يا ستى الشيب عندنا فى العيلة وراثة...وانا كنت قبل الحمل اما بعمل صبغة او حنة الى هى جلورى....بس طبعا زى ما انت عارفة دلوقت مش ينفع .....السؤال بقى خلطة الموز اللىانتى قولتى عليها بتغطى الشعر الابيض ولا لا...وبتاخد غلبة فى الغسيل ولا ايه النظام...وانت تقصدى الموزة نفسها صح كده" معلش هاغلس عليك بكام سؤال كمان...."lady shaver"موجودة فى اسبينيس ... علشان احتمال انزل القاهرة قريب فعايزة اجيبها ...لان انا بستعمل الجليت ومس مريحانى اوى بس احسن من السويت...مسنياك تردى على يا انوج بسرعة ضرورى يالا سلام مؤقت
عروس...عملت البسكويت بتاعك اميارح وطلع تحفة انوجى حبيبة قلبى....ايه اخبارك يا قمر...عندى ليكى كام...
ازيك يا نوسي يا حلوه اسالي يا قمر زي ما انت عايزه ولا يهمك

بصي هي خلطه الموز و البن بتغمق جدااا فعلا و ممكن كمان تضيفي لها كاكاو و انا بتكلم عن الموزه نفسها اللي بتتاكل مش القشر
و بالنسبه للغسيل هي فعلا بتغلب بس مش مستحيله هههههههههه

و على فكره المرمريه نتيجتها تحفه لتغطيه الشيب يعني تغلي مرمريه و تاخدي ميتها تشطفي بيها شعرك

و على فكره لو معلقه حنه مع خلطه البن هتديكي نتيجه حلوه ان شاء الله


بصي يا جميل انا من شهرين لما كنت في القاهره كانت في سبينيس بس طبعا دلوقتي مش عارفه ممكن تكون خلصت ولا لسه

و على فكره في منها انواع كتير جدااااااااا مش ماركه محدده يعني

و هحاول اتعلم طريقه اضافه الصور و انزلهالكم
عطر الشموع
عطر الشموع
كهرمانه

هي في منها ماركات كتير انا بتاعتي هيتاشي بس هحاول اصورهالكم
و على فكره السيلك بيل و اجوي عندهم راس للحلاقه و نفس نتيجه الليدي شيفر بس بالكهرباء
و هي مش بتعور اطلاقااااا الحمد لله اصل موسها بعيد عنك و طالع لك منها شرشره على اد الشعر و بس



روانيو
المسك بستخدمه طبعا بعد الطهاره و في اي وقت حاسه ان في غرض في نفس ابن يعقوب


عروس و ام يوسف
احقاقا للحق شيماء اللي بعتالي الحديث ده على الايميل و انا نقلته و عجبني جداااااا و فعلا كل كلمه فيه حق سبحان الله


ام مريم
ربنا ييسر لك امورك
عطر الشموع
عطر الشموع
يا ريت يا بنات شرح تفصيلي مفصل لتنزيل الصور لاني الى الان مش فهمت الطريقه
omyosef
omyosef
انجي ياقمر بصي انا الي اعرفه انك بتكتبي في جوجل تحميل صور وبعدين ترفعي الصوره من جهزك في المكان المخصص في الموقع وبعد ما تتحمل تاخدي الرابط بتاعها وتضيفيه بس ممكن تفتحي الرابط الاول قبل ما تضيفيه للمشاركه
مش عارفه انا لما عملتها مش عرفت انزل الصوره هنا علي طول ان شاء الله البنات يفيدوكي اكتر مني

انا زهقاااااااااااااااااااااااااااااانه موووووووووووووووووووووت بجد حاسه اني مخنوقه ومش لاقيه حد اتكلم معاه