توته البطوطه
توته البطوطه
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يا بنااااااات وحشتونى كتير اوى اوى

وشكرا لكل اخواتى الى سالو عنى وافتقدونى بجد فرحت اوى من سؤالكم عنى واهتمامكم بيا

انا الحمد لله كنت تعبانه شويه لكن بفضل الله اتحسنت وقلت اطمنكم عليا

من اسبوع طبعا كنت قلت لكم انى هحلل هيموجلوبين .............ز حللت وطلعت النسبه اقل من المره الى فاتت

وعلى اساس كده الدكتور كتب لى حقن اخدها فى محاليل لان كمان الضغط واطى جداااااااااااااااااااااااا

رحت عند ماما قعدت اسبوع وطبعا انواع العذاب على ما لقو عرق يحطو فيه الكانيولا

المفروض ان الدكتور كاتب لى خمس حقن فى خمس محاليل انا اخذت ثلاثه وايدى ورمت خالص ووقفت عن الحركه

شلنا الكانيولا وانا قلت خلاص مش واخده حاجه كفايه كده وطبعا مع تعب نفسيتى واحساسى انى لوحدى فى الظروف دى ضغطى وطى اكتر والدوخه زادت ولا كانى اخدت حاجه

المهم ايدى فضلت وارمه 3 ايام ومش بتتحرك خالص ......... اتضح ان الوريد ملتهب من قوه المحلول لانى جسمى حساس

والمفروص ان كل حقنه تكون فى وريد مش كله فى مكان واحد

والحمد لله ايدى اتحسنت كتير النهارده بس الدوخه موجوده

انا بس بحكى لكم عشان تاخدوا بالكم لو لا قدر الله حصل اى ظروف يبقى فيه حرص لان بجد التهاب الوريد ده مشكله كبيييييييييييييره

وكمان عشان اقولكم أد ايه احنا فى نعم كبيره وعظيمه واوقات بنغفل عنها وعن شكر الله عليها

انا فضلت 3 ايام مش بحرك ايدى خالص وسبحان الله حسيت اوى بنعمة وجود الايدين

يعنى كنت باكل بايد واحده واشرب بها وطبعا مش عارفه اغير لبنتى هدومها ولا أأكلها ولا اسرح لها

حتى فى التواليت مشكله وانى اغير او اسرح شعرى

سبحان الله سبحان الله سبحان الله

حسيت اد ايه فعلا اننا فى نعم كتيييييييييير وتخيلت نفسى من غير الايد دى هتبقى الحياه ازاى لو ربنا حرمنى منها

وفضلت اشكر ربنا كتير بجد وافتكرت كلمه للشيخ محمد يعقوب كان بيقول اوعى تفتكر ان انت لما تمسك ورقه او قلم او كباية مايه ان ده حاجه مكتسبه او عاديه والمفروض انها تحصل ....... لالالالالالالالالالالا

ده بفضل الله عليك انه انعم عليك بده وان دى نعمه كبيره جدا احنا مش واخدين بالنا منها وان ربنا هو الى ميسرها لنا سبحانه وتعالى

لا إله إلا إنت سبحانك إنى كنت من الظالمين

بحبكم اووى فى الله
memsi
memsi
يا بنات انا جبت المسك الاسود وسالته كمان هو دة بتاع الطهارة قالى ايوه
وريحته قوية والتولة ب 200 ريال بس في العرض بنص التمن يعني 100 وقسمها على ازازتين صغيرين وفعلا بيحرق شوية وريحته لما بتخف بتبقى حلوة لكن هى قوية اوى ربنا يستر بقى ومش يحصل التهابات ولا حاجة

بس يا رشا اللى انتى جبتيه دة غالى اوى

انا كدة قلقت ان اللى عندى دة مش اصلي ولا ايه

طيب المسك الابيض والحجر بكم يا رشا

ام مريم

ربنا يفك كربك ويفرج همك استغفري كتير وادخلى فرفشي شوية معانا

كتكوتة

وحشتينى حمدالله على السلامة ازيك وازى مريم؟
memsi
memsi
توتة

حمدالله على سلامتك يا حبيبتى

يارب تكونى احسن دلوقتى

وبجد احنا في نعم كتيرة ومش حاسين بيها

الحمدلله

اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك
um susu
um susu
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

توتة : اهلا حبيبتي حمدا لله على سلامتك ، والله بالي كان عندك وكنت حاسة ان هناك سبب لعدم مشاركتك ، الحمد لله طمنتينا عليك يا حبيبتي ، الف سلامة وما تشوفي شر يارب ، ديري بالك على نفسك وإن شاء الله تقومي بالسلامة يارب .

صحيح فعلا كلامك كلنا احنا نعم من ربنا ، كل شئ بحياتنا نعمة ولازم نستشعر قيمة كل شئ ، البصر ، السمع ، الايدي ، الارجل ، العقل ، الاولاد ، الزوج ، البيت ، الأمان ، الوالدين، لو عددنا نعم الله علينا لن نحصيها ابدا ولو تكلمنا بالتفصيل في كل نعمة لكتبنا الاف الصفحات عن كل نعمة بشكل منفصل.

اللهم ما امسى بينا من نعمة او بأحد من خلقك فمنك وحدك لا شريك لك فلك الحمد ولك الشكر.

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغي لجلال وجهك ولعظيم سلطانك.

اللهم لك الحمد ملئ السماوات وملئ الميزان وملئ ما شئت ، اهل الثناء واهل المجد كلنا لك عبد ، احق ما قال العبد.

اللهم لك الحمد على النعم الظاهرة والباطنة.

اللهم ادم علينا هذه النعم واحفظها من الزوال .. اللهم اجعلنا من عبادك الشاكرين يا رب العالمين.


بحبكم في الله.
توته البطوطه
توته البطوطه
يومياتى

الصبح قمت بدرى الساعه 7 جهزت فطار وفطرنا انا وايمان

طبعا انا جيت من عند ماما يوم الخميس ومعملتش حاجه فى الشقه بسبب ايدى فكانت بجد منظرها رهيب

بعد ما فطرنا جاتنى دوخه رهيبه ونمت شويه وسيبت ايمان يا عينى تلعب لوحدها جنبى كده بس غصب عنى والله

قمت بقه توكلت على الله وبدأت شغل فى الشقه

واول حاجه عملتها طلعت سمك وتبلته عشان الغدا

ودخلت بقه على الاوض نفضت وغيرت الفرش وكنست الشقه كلها بالمكنسه ومسحت التراب من كل حاجه

وبعدين دخلت المطبخ حمرت السمك وعملت رز بنى (صياديه) .......... وعملت كسترد

وطبعا لان ايدى برده لسه وجعانى فكل ده كان متعب جدا

قلت كفايه كده وان شاء الله اكمل بكره

لسه بقه المطبخ شكله مرعب وفيه كم مواعين مش طبيعى

...............................................

ان شاء الله بكره ناويه اغسل هدوم وهعمل حمله ع الحمام لانه مش عاجبنى خالص ((((( مين هتنطف معايا عشان نشجع بعض))))))))

والمطبخ هنظفه مع الشقه عادى