POOOTA
POOOTA
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ "تَجِدُ مِنْ شَرِّ النَّاسِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عِنْدَ اللَّهِ ذَا الْوَجْهَيْنِ الَّذِي يَأْتِي هَؤُلَاءِ بِوَجْهٍ وَهَؤُلَاءِ بِوَجْهٍ ". أخرجه مالك (2/991 ، رقم 1797) ، والبخاري (6/2626 ، رقم 6757) ، ومسلم (4/2011 ، رقم 2526) . وأخرجه أيضًا : أحمد (2/307 ، رقم 8055) ، وابن حبان (13/66 ، رقم 5754) . قالَ الحَافِظُ ابْنِ حَجَرٍ العَسْقَلانِيّ فِي "فَتْحُ البَارِي بِشَرْحِ صَحِيحِ البُخَارِي": قَالَ الْقُرْطُبِيّ: "إِنَّمَا كَانَ ذُو الْوَجْهَيْنِ شَرّ النَّاس لِأَنَّ حَاله حَال الْمُنَافِق إِذْ هُوَ مُتَمَلِّقٌ بِالْبَاطِلِ وَبِالْكَذِبِ مُدْخِلٌ لِلْفَسَادِ بَيْنَ النَّاس". وَقَالَ النَّوَوِيُّ: "هُوَ الَّذِي يَأْتِي كُلّ طَائِفَةٍ بِمَا يُرْضِيهَا فَيُظْهِر لَهَا أَنَّهُ مِنْهَا وَمُخَالِف لِضِدِّهَا وَصَنِيعه نِفَاق وَمَحْض كَذِب وَخِدَاع وَتَحَيُّل عَلَى الِاطِّلَاع عَلَى أَسْرَار الطَّائِفَتَيْنِ وَهِيَ مُدَاهَنَة مُحَرَّمَة".
جديد الموقع
توته البطوطه
توته البطوطه
ميرو ربنا يفك كربك يا رب ويهديلك الحال

......................................................

ورده مفتحه ......... جزاكِ الله خيرا يا حبيبتى

وانا فعلا مش بعمل مجهود كبير ولا حاجه انا بس بعمل الضرورى لان لو معملتش مين الى هيعمل

......................................

انا هقوم عشان اشوف الى ورايا وارجع لكم تانى ان شاء الله
POOOTA
POOOTA
لا اله الا الله
لميا2008
لميا2008
ازيكم يا بنات عاملين ايه
يارب يفك كربكم كلكم ويحفظكم

شيمو نورتى يا خالتى ام سجى

كل البنات يارب يوسع رزقكم
نفسيتى الحمد لله مش كويسه
انا مرضيتش اقعد مع اخواتى ورجعت بسرعه لكن جوزى مش مقدر
وفى البلد لقيت السجل فاضى طلعت شهايد ميلاد كمبوتر لنا كلنا
لكن محمد فيها غلط

اخى عندى وطلب منه يصلح شهاده ميلاد محمد ابنى ومن امبارح مشاكل
جوزى من النوع اللى بيحب يتكل على غيره فى المشاوير وهعمل لنا لكن عايز كمان واحده كمبيوتر علشان يتاكد انه اتصلحت

وانا بلغه انى هو راح يزور خطيبته يقول ما يعمل الورق ايه يعنى
ورايح جاى من الصبح مرتين وانا ساكنه فى الخامس
لانى جوزى بيرجع 5
واجازته عند اهله بينام
اسفه جداااااااااااااااااا
بس بجد مخنوقه لانى من ساعة ما جيت من السفر مش شايفه اى اشتياق بالمره

اسفه كمان مره بس دموع غلبتنى
انا ماليش غيركم
مش قادره اتصل بحد اشكى لو

ربنا يهون

بحبكم فى الله
عطر الشموع
عطر الشموع
توته
اولا الف سلامه عليكي و ربنا يقويكي ان شاء الله عشان الولاد و عشان صحتك

و بجد ربنا يكرمك على الدعوه و دي الحاجه الجميله اللي فعلا بتوصل بيننا رغم المسافات

بصي يا جميل الماكينه مش بتسود خالص بالعكس لانك بتشيلي اول باول

يعني ممكن تشيلي و الشعر نص سنتي بس انما السويت بتستنييييييييييييييييييي

و بصي انا كنت قبل الولاده بعمل سويت بس للحق من ساعه ما حولت على الماكينه و انا مرتاحه اكتر جداااا

دا غير والله موضوع الترهل ده انتهى تماما و بعدين يا بنتي دا الرسول عليه افضل الصلوات و السلام

اتكلم في النقطه دي يبقى اكيد في حكمه

و بجد يا جماعه انا قريت كتيييير ان كتر السويت بيعمل برووووووووووووووود لان مراكز الاحساس بتموت في المنطقه دي

لانها اصلا كلها اعصاب صغيره

و طبعا يا جميل احنا محتاجين الاعصاب دي جداااااااا

بصي هحاول انزل الصوره و يارب انجح