شلونكم بنات المنتدي انا عضوه دائمه معاكم
الوزن كان 103 وبفضل البنات نزل 96 وبعدين ارتفع وارتفع وارتفع لخد ما وصل 110
انا تعبانه وايد وايد من التعليقات والكل يقول انتي ضعيفة ارادة
انا الخين واليوم بالتحديد قررت الانتحار
يعني مو الانتحار اللي انتو تعرفونه بس انتحار من نوع ثاني
اولا سويت اليوم رجيم الشوربه اليوم اول يوم وشربت حلول ( عشرج ) بس ما ادري اهو ينشرب مره وحده والا ثلالث مرات في اليوم ما ادري
وبرنامجي الانتحاري عفغوا الرياضي
المشي لمدة نصف ساعة يوميا
وبس انا تعبت وتعبت معاي اللي خوالي وتعبت الاخت بنت الكويت من كثر ما نصختني على الرجيم بس هالمرة انا جادة والارادة الانتحاريه قويه
يا رب تثبت اقدامنا وتنصرنا على الدهون
انا في جسمس 28 كيلو دهن بعني الحرب ضروس
بعد اسبوع راح اعمل تخليل ثاني بعد رجيم الشوربه وانشا الله اقتل العدو لو 2 منهم على الاقل
:42::44:
دانة حبيبتي @dan_hbybty
عضوة نشيطة
يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.
توفي555
•
الله يننننننننننننننننننننننننننننننننننححفك يااارب وينحفنااا كلنااا
:(
بنات ادعولها تنحف بفتره قصيييره
وانتي شدي حييلك وقووي عزيمتك اكثر وانشااء الله ياارب ياارب تنحفين
ويارب ينحفني
وباي
:(
بنات ادعولها تنحف بفتره قصيييره
وانتي شدي حييلك وقووي عزيمتك اكثر وانشااء الله ياارب ياارب تنحفين
ويارب ينحفني
وباي
اختى العزيزة عايزه تنجحى فى معركتك لازم تجهزى نفسك الاول وتحاولى تضعفى العدو قولتلى ازاى اقولك
اولا : ابدىء بالتدرج يعنى قللى من النشويات والسكريات والدهون شويه شوية بكده تبقى بتضعفى العدو لانه بتغذى من الثلاثة دول
ثانيا : لازم لازم لازم تعملى نص ساعة رياضة كل يوم مشى او جرى او استخدام جهاز رياضى فى البيت زى العجله او الاوربتراك كده تبقى بتقوى جسمك علشان يقدر يحارب
ثالثا : حاولى تعملى رجيم طول ايام الاسبوع ماعده يوم معين (يوم اجازة ، يوم عزومة، يوم رحلة ،...) كلى فى وجبةلغذاء مثلا كل اللى انتى عايزه بشرط انها تكون وجبة واحده فى اليوم مش اليوم كله وبعد كده خلى اليوم ده مش كل اسبوع بقى لا كل عشر ايام وبعدين كل 15 يوم كل ده بالتدريج لغاية ما يبقى نظام الرجيم فى حياتك شىء عادى يعنى يبقى اسلوب اكلك الدائم وساعتها مش هتحسى ان انتى فى حاله رجيم يعنى خدى كل حاجه بالتدريج
وربنا معاكى
اولا : ابدىء بالتدرج يعنى قللى من النشويات والسكريات والدهون شويه شوية بكده تبقى بتضعفى العدو لانه بتغذى من الثلاثة دول
ثانيا : لازم لازم لازم تعملى نص ساعة رياضة كل يوم مشى او جرى او استخدام جهاز رياضى فى البيت زى العجله او الاوربتراك كده تبقى بتقوى جسمك علشان يقدر يحارب
ثالثا : حاولى تعملى رجيم طول ايام الاسبوع ماعده يوم معين (يوم اجازة ، يوم عزومة، يوم رحلة ،...) كلى فى وجبةلغذاء مثلا كل اللى انتى عايزه بشرط انها تكون وجبة واحده فى اليوم مش اليوم كله وبعد كده خلى اليوم ده مش كل اسبوع بقى لا كل عشر ايام وبعدين كل 15 يوم كل ده بالتدريج لغاية ما يبقى نظام الرجيم فى حياتك شىء عادى يعنى يبقى اسلوب اكلك الدائم وساعتها مش هتحسى ان انتى فى حاله رجيم يعنى خدى كل حاجه بالتدريج
وربنا معاكى
دانة حبيبتي
------------
هلا دندونه من طول الغيبات ياب الغنايم
صج صج غناااااااايم (110)
حرااااااااام عليج ليش جذي
لهدرجه تحبين الاكل؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لهدرجه ماعندج اراااده؟؟؟؟؟؟
يعني الاكل يبي يطيرررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا بيخلصصصصصصص؟؟؟؟؟؟؟
ولا المطاعم بتسكررررر؟؟؟؟؟؟؟؟
مو حراااااام تزيدين 14 كيلووووو بهالمدة القصيرة؟؟؟؟؟؟؟؟
والله ضااااااااااق خلقي عليييييييييج.......:44:
انا قلت عقب هالغيبه بتيين نازله جم كيلوووووووو
شوفي خلج من سوالف الانتحار وصج الي تسوينه انتحار ...
امشي على نظاااام محدد من دكتور وهذا الي بينزلج
بحطلج ريجيم شوفيه اذا ما اعجبج قوليلي احطلج غيره
هالرجيم ينزل 3 ونص بالاسبوع طبعا اذا ماخربطتي....
وهو من الدكتور محمد ربيع عطاني اياه وكل من سواه نزل 3 ونص..
الافطار: 5 تمرات+ حليب
الضحى : عصير اناناس>>>>عند الجوع
الغداء: شوربة خضار اي كميه + لبن خالي الدسم او روب
المغرب: 3 تمرات + قهوة تركيه
العشاء: نص علبة فول أو 2 همبرجر أو نص دجاجه مشويه أو 2 بيض + سلطة + 2 توست او نص خبزة + حليب أو لبن
شرااااااااااايج؟؟
ماعندج عذر:42:
------------
هلا دندونه من طول الغيبات ياب الغنايم
صج صج غناااااااايم (110)
حرااااااااام عليج ليش جذي
لهدرجه تحبين الاكل؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لهدرجه ماعندج اراااده؟؟؟؟؟؟
يعني الاكل يبي يطيرررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا بيخلصصصصصصص؟؟؟؟؟؟؟
ولا المطاعم بتسكررررر؟؟؟؟؟؟؟؟
مو حراااااام تزيدين 14 كيلووووو بهالمدة القصيرة؟؟؟؟؟؟؟؟
والله ضااااااااااق خلقي عليييييييييج.......:44:
انا قلت عقب هالغيبه بتيين نازله جم كيلوووووووو
شوفي خلج من سوالف الانتحار وصج الي تسوينه انتحار ...
امشي على نظاااام محدد من دكتور وهذا الي بينزلج
بحطلج ريجيم شوفيه اذا ما اعجبج قوليلي احطلج غيره
هالرجيم ينزل 3 ونص بالاسبوع طبعا اذا ماخربطتي....
وهو من الدكتور محمد ربيع عطاني اياه وكل من سواه نزل 3 ونص..
الافطار: 5 تمرات+ حليب
الضحى : عصير اناناس>>>>عند الجوع
الغداء: شوربة خضار اي كميه + لبن خالي الدسم او روب
المغرب: 3 تمرات + قهوة تركيه
العشاء: نص علبة فول أو 2 همبرجر أو نص دجاجه مشويه أو 2 بيض + سلطة + 2 توست او نص خبزة + حليب أو لبن
شرااااااااااايج؟؟
ماعندج عذر:42:
الصفحة الأخيرة
الله يثبت عزيمتج و يقوي ارادتج و ينزل وزنج على صحه و عافيه و انا معاج و كل البنات عاجلا يا رب